Udělování trestů a odměn ve výchově dětí mladšího školního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Tesařová, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:23Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:23Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37639
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá výchovou obecně, popisuje stav dítěte zralého pro školní docházku a výchovné problémy spojené s tímto obdobím. Ptá se, zdali je vhodné trestat či odměňovat a hledá alternativní náhrady těchto výchovných prostředků a jejich využití v praxi. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol: Výchova, Mladší školní věk a Používání trestů a odměn ve výchově dětí mladšího školního věku. Kvantitativní výzkum je proveden formou dotazníku pro rodiče školáků a jeho cílem je zjistit způsoby a intenzitu používání trestů a odměn. |
|
dc.format |
61 s. (95 942 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
trest
|
cs |
dc.subject |
odměna
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
školní věk
|
cs |
dc.subject |
vychovatel
|
cs |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
school age
|
en |
dc.subject |
punishment
|
en |
dc.subject |
reward
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
pedgog
|
en |
dc.title |
Udělování trestů a odměn ve výchově dětí mladšího školního věku |
|
dc.title.alternative |
The Use of Punishments and Rewards in the Education of Lower School-Aged Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2016-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with education in general terms, it describes the condition of the child maturity for school attendance and behavioural problems associated with this period. It asks whether it is appropriate to punish or reward and it searches for those looking for alternative educational resources and their practical application. The theoretical part is divided into three sections: Education, school age and the use of punishments and rewards in the education of children of primary school age. Quantitative research is conducted through a questionnaire for parents of school children and its aim is to discover ways and intensity of the use of punishments and rewards. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42272
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
děti mladšího školního věku
|
cs |
local.subject |
odměny a tresty
|
cs |
local.subject |
younger school age children
|
en |
local.subject |
rewards and punishments
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account