Svoboda a autorita ve výchově
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaculíková, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Píšťková, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:20Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:20Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37615
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku svobody ve výchově dětí a uznávání autority. Teoretická část se na základě studia odborné literatury zabývá různými pohledy na svobodu ve výchově a vzdělávání, rozdílným pojetím autority, autoritou učitele a rodičovskou autoritou, výchovou a výchovnými styly rodičů. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu, provedeného formou dotazníkového šetření mezi rodiči žáků základních škol, zjišťující míru svobody a autority v rodinách žáků. |
|
dc.format |
48 s. (65 700 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
svoboda ve výchově
|
cs |
dc.subject |
autorita
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
chyby ve výchově
|
cs |
dc.subject |
freedom in education
|
en |
dc.subject |
authority
|
en |
dc.subject |
education and educational styles
|
en |
dc.subject |
faults in education
|
en |
dc.title |
Svoboda a autorita ve výchově |
|
dc.title.alternative |
Freedom and Authority in Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2016-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the issue of freedom in the upbringing of children and recognition of authority. The theoretical part is based on studies of the literature deals with different views on freedom in education and training, the various conceptions of authority, the authority of teachers and parental authority, education and educational styles of parents. The practical part contains the results of the quantitative research carried out by means of a questionnaire survey among parents of pupils of primary schools, identifying the degree of freedom and authority in the families of pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42245
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-22 |
|
local.subject |
svoboda
|
cs |
local.subject |
výchova dítěte
|
cs |
local.subject |
liberty
|
en |
local.subject |
child rearing
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account