Profesiogram sociálního pedagoga v základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Petříková, Zoja
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:20Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:20Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37614
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou uplatnění sociálního pedagoga v základních školách. Teoretická část seznamuje s profesiografií, metodou určenou k analýze pracovních činnosti, jejím praktickým využitím a obsahem profesiogramu. Následující kapitola je zaměřena na objasnění pojmu sociální pedagog, jeho pracovních činností a na požadavky, které jsou pro výkon této profese kladeny. Třetí kapitola je věnována oblasti základního vzdělávání v České republice. Praktická část práce seznamuje s výsledky kvantitativního výzkumu realizovaného dotazníkovým šetřením. Cílem bakalářské práce je vytvoření profesigramu sociálního pedagoga působícího v základní škole. |
|
dc.format |
75 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
profesiografie
|
cs |
dc.subject |
profesiogram
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
osobnost sociálního pedagoga
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
competence
|
en |
dc.subject |
profesiography
|
en |
dc.subject |
professiogram
|
en |
dc.subject |
social educator
|
en |
dc.subject |
social educator personality
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.title |
Profesiogram sociálního pedagoga v základní škole |
|
dc.title.alternative |
Professiogram of a Social Pedagogue at a Primary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Krausová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with the role of social pedagogue at primary schools. The theoretical part explains professiography, a method designed to work analysis, its practical use and content of professiogram. The following chapter is focused on clarifying the concept of social educator, his work activities and the requirements that are for this profession im-posed. The third chapter is devoted to primary education in the Czech Republic. The practical part presents the results of realized quantitative survey. The aim of the thesis is to create a social pedagoguge professiogram operating at primary school. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42244
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-19 |
|
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
local.subject |
sociální pedagogové
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
teacher career
|
en |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |
local.subject |
social educators
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account