Self-efficacy rodičů v potenciálně náročných situacích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Jelečková, Iveta
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:15Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:15Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37569
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se věnuje tématu self-efficacy rodičů v potenciálně náročných situacích. Seznamuje čtenáře o pojmu self-efficacy, venuje se mu taky z psycholigického hlediska. Dále se čtenáři seznámí s psychickou odolností předškolního dítěte a o sebepojetí. Druhá kapitola seznámí čtenáře o pojmu socializace a vývoji předškolního dítěte. Třetí kapitola se věnuje výchově dítěte, vysokým nárokům na dítě, přílišné péči o dítě, volné výchově a výchově s respektem. V praktická části je hlavním výzkumným cílem zjistit úroveň self-efficacy rodičů, dílčí výzkumné cíle se venují situacím, které vnímají rodiče jako nejméně náročně a které situace se zdají rodičům jako nejvíce náročné. |
|
dc.format |
66 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
self-efficacy
|
cs |
dc.subject |
psychická odolnost
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
samostatnost
|
cs |
dc.subject |
sebedůvěra
|
cs |
dc.subject |
self-efficacy
|
en |
dc.subject |
psychological resilience
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
independence
|
en |
dc.subject |
self-confidence
|
en |
dc.title |
Self-efficacy rodičů v potenciálně náročných situacích |
|
dc.title.alternative |
Self-Efficacy of Parents in Potentially Difficult Situations |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis attend the theme of self-efficacy of parents in potentially difficult situations. It introduces the readers about theme self-efficacy, pursue of psychological part of self-efficacy. Next the readers are introduces with psychological tolerance of preschool children and self-concept. The second chapter introduces the readers about socialization and about development of preschool children. The third chapter pursue of education of child, the high expectation of parents toward to child, excessive care of parents, free education and the education with respect toward children. In practical part is the main research aim to find the level self-efficacy of parents, the component research aims ask that situations are the smallest difficulty for parents and that are the most difficult for parents. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42177
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
psychologie osobnosti
|
cs |
local.subject |
sebeřízení
|
cs |
local.subject |
psychická odolnost
|
cs |
local.subject |
psychology of personality
|
en |
local.subject |
self-management
|
en |
local.subject |
psychic resistance
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account