dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Šmehlíková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T04:24:44Z |
|
dc.date.available |
2012-05-15T22:19:13Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3754
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je navrhnout projekt zlepšení konkurenčního postavení produktu PC LYNX - Virtuální pokojíček firmy BGS LEVI Czech, a.s. Teoretický základ práce zahrnuje poznatky o konkurenci, konkurenceschopnosti a konkurenčním postavení produktu. V druhé části práce jsou provedeny analýzy makro a mikro okolí firmy, analýza firmy a produktu. Provedené analýzy poukazují na rezervy současného řešení produktu v rámci firmy, ve vztahu k zákazníkům a konkurenci. Na základě analýz jsou navrhnuty čtyri programy, jejichž realizací firma dosáhne zlepšení konkurenčního postavení svého produktu. |
cs |
dc.format |
106 s., 28 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1868805 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 04.05.2012 |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
konkurenční postavení produktu
|
cs |
dc.subject |
analýza konkurence
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
Competitive Advantage
|
en |
dc.subject |
Competitive Positioning of the Product
|
en |
dc.subject |
Competitive Analysis
|
en |
dc.title |
Projekt zlepšení konkurenčního postavení produktu PC LYNX - Virtuální pokojíček firmy BGS LEVI Czech, a.s. |
cs |
dc.title.alternative |
Project for improving competitive positioning of the product PC LYNX - Virtuální pokojíček of the company BGS LEVI Czech, a.s. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mikuš, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2007-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to propose the project for improving competitive positioning of the product PC LYNX - Virtuální pokojícek of the company BGS LEVI Czech, a.s. In the first part the theoretical principle of this thesis includes basics about competition, competitive advantages and competitive positioning of the mentioned product. In the second part the company's macro and micro environment is beeing analysed, as well as the company and the product. Finished analyses advert to presented solutions of the product on the subject of customers and competition. On the basis of these analyses there are four programs projected. Implementing these programs would improve the company's competitive positioning regarding the product. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
5948
|
|
dc.date.assigned |
2007-03-09 |
|
utb.result.grade |
A |
|