Inkluzivní vzdělávání Romů a cizinců v současné škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Brázdová, Daniela
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:12Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:12Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37541
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá inkluzí cizinců a Romů na českých školách. Cílem této práce je v teoretické části představit a přiblížit všechny důležité aspekty a oblasti inkluzivního vzdělávání u kulturně, etnicky či jazykově odlišných žáků a nastínit používané strategie, statistiky a legislativu inkluze v českém školství. Podstatou bakalářské práce je potom dále pomocí dotazníkového šetření získat informace, zda jsou na vybraných školách aplikované metody inkluzivního vzdělávání, zda jsou školy tomuto typu výuky nakloněné a jaké jsou názory a přístupy tázaných pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání. |
|
dc.format |
68 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
speciální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
cizinci
|
cs |
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inklusive education
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
special pedagogy
|
en |
dc.subject |
foreigners
|
en |
dc.subject |
Gypsies
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.title |
Inkluzivní vzdělávání Romů a cizinců v současné škole |
|
dc.title.alternative |
Inclusive Education of Romany People and Foreigners in the Current Education System |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2016-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the inclusion of foreigners and Gypsies in Czech schools. The aim of the theoretical part is to present and bring all the important aspects and areas of the inclusive education culturally, ethnically and linguistically diverse students and also outline used strategies, statistics and legislation in Czech education system. The essence of the bachelor thesis is obtain information on whether the schools applied methods of inclusive education and whether are they inclined to this type of education. Through a questionnaire survey it points out the views and attitudes of questioned teachers for inclusive education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42139
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
vzdělávání cizinců
|
cs |
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
aliens learning
|
en |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account