Autoregulace učení u studentů střední školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Beníšková, Radka
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:12Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:12Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37540
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou autoregulace učení u studentů Střední školy Jejím záměrem je zjistit současnou míru autoregulace učení u studentů střední školy. Teoretická část vychází ze základních východisek autoregulace učení a rozebírá vnitřní a vnější determinanty autoregulace jako východiska pro další vzdělávání. Dále se zabývá autoregulací u studentů středních škol. Praktická část zjišťuje úroveň autoregulace učení jednotlivých studentů střední školy vzhledem k jejich věku, pohlaví a zvoleným druhem studia. Shrnuje zjištěné poznatky a nabízí doporučení pro praxi |
|
dc.format |
52 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
autodiagnostika
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
metakognice
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
dovednosti
|
cs |
dc.subject |
střední škola
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
self-diagnostics
|
en |
dc.subject |
learning
|
en |
dc.subject |
metacognition
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
skill Central school
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Autoregulace učení u studentů střední školy |
|
dc.title.alternative |
Self-Regulation of Learning in Secondary School Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaculíková, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2016-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis being presented addresses issues associated with high school students learning / teaching self-regulation. The main goal of the thesis is to determine current level of high school students learning / teaching self-regulation, dealing with the subject in two sections: theoretical Part, and practical Part. The theoretical part follows the learning / teaching self-regulation fundamental and core principles. Analyzing both internal and external self-regulation determinants as a basis for further education, the primary focus is put on the high school students learning / teaching self-regulation. The practical part analyses actual high school students learning / teaching self-regulation being categorized based on age, gender and specialization. It provides for a summary of finding and recommendation for practice |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42137
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-19 |
|
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
autoregulace učení
|
cs |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
self-regulated learning
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account