[NEOBHÁJENO] Názory žáků 5. a 9. tříd na soužití s národnostními menšinami v ČR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Beníčková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:42:11Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:42:11Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37528
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá názory některých dětí ze Zlínského kraje na soužití s národnostními menšinami v České republice. V teoretické části se zabývá vymezením pojmů, které souvisí s tématem národnostních menšin, popisuje charakteristiku psychologického vývoje u žáků pátých a devátých tříd. V praktické části je pak cílem zjistit, zda jsou rozdíly v názorech u mladších a starších žáků na soužití s národnostními menšinami v České republice. Zda jsou spíše kladné nebo záporné, či kde jsou jejich názory na toto téma ovlivněny nejvíce (např. škola, rodina atd.). |
|
dc.format |
56 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
národnostní menšiny
|
cs |
dc.subject |
žáci základní školy
|
cs |
dc.subject |
psychologický vývoj dítěte
|
cs |
dc.subject |
dítě školního věku
|
cs |
dc.subject |
názory dětí
|
cs |
dc.subject |
minorita
|
cs |
dc.subject |
majorita
|
cs |
dc.subject |
ethnic minorities
|
en |
dc.subject |
elementary school students
|
en |
dc.subject |
the psychological development of the child
|
en |
dc.subject |
school age child
|
en |
dc.subject |
the views of children
|
en |
dc.subject |
minority
|
en |
dc.subject |
majority
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Názory žáků 5. a 9. tříd na soužití s národnostními menšinami v ČR |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] The Views of 5th and 9th Grade Pupils on Coexistence of National Minorities in the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2016-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis presents the views of some children from the Zlin Region on their coexistence with national minorities in the Czech Republic. The theoretical part is dedicated to define terms related to the topic of ethnic minorities and describes the characteristics of psychological development of pupils of fifth and ninth grades. The main goal in the practical part is to determine whether there are differences of opinion among younger and older pupils about coexistence with ethnic minority in the Czech Republic. Whether they are rather positive or negative and where their views on the subject are most affected (eg. school, family etc.). |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
42122
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
interkulturní komunikace
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
intercultural communication
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account