Vnímání profese sociálního pedagoga veřejností
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Polášková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:54Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:54Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37381
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na téma vnímání profese sociálního pedagoga veřejností. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v úvodu zaměřuje na historický přehled sociální pedagogiky spolu s historickým vývojem ve světě i u nás a dále navazuje představením sociální pedagogiky jako vědní disciplíny. Poslední kapitola charakterizuje profesi sociálního pedagoga, vymezuje jeho kompetence a možnosti uplatnění v praxi. Praktická část je realizovaná kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření, kde je hlavním cílem zjistit, jak veřejnost vnímá obor sociální pedagogiky a s tím spojenou profesi sociálního pedagoga. |
|
dc.format |
52 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Kompetence sociálního pedagoga
|
cs |
dc.subject |
profil sociálního pedagoga
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
veřejnost
|
cs |
dc.subject |
Competencies of the social pedagogue
|
en |
dc.subject |
profile of the social pedagogue
|
en |
dc.subject |
the social pedagogue
|
en |
dc.subject |
the social pedagogy
|
en |
dc.subject |
the public
|
en |
dc.title |
Vnímání profese sociálního pedagoga veřejností |
|
dc.title.alternative |
Perception of the Profession of a Social Pedagogue by the Public |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2016-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis is focused on the perception of the profession of social pedagogue by the public. The work is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part in the introduction is focused on a historical overview of social education along with the historical development in the world and in our country and also follows the introduction of social pedagogy as a scientific discipline. The last chapter characterize the profession of social pedagogue, defines its competences and possibilities of practical application. The practical part is realized in the form of quantitative research questionnaire, where the main objective is to determine how the public perceives the social pedagogy and the associated profession of social pedagogue. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41911
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
sociální pedagogové
|
cs |
local.subject |
veřejné mínění
|
cs |
local.subject |
kompetence pedagogické
|
cs |
local.subject |
social educators
|
en |
local.subject |
public opinion
|
en |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account