Použití alternativních metod vyučování v běžné základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaculíková, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Peprnová, Daniela
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:54Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:54Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37378
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce stručně vymezuje českou vzdělávací soustavu, rozebírá tradiční metody vyučování a dává je do kontrastu s metodami a postupy alternativních škol. Dále se práce zabývá legislativním vymezením alternativních metod a zaměřuje se na další vzdělávání učitelů a asistentů pedagoga především v oblasti alternativních metod vyučování. Praktická část práce je zaměřená kvantitativně a zjišťuje názory pedagogických pracovníků na používání alternativních metod v běžné základní škole. Porovnává názory dle profese a dle pohlaví. |
|
dc.format |
62 s. (87 217) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
alternativní metody
|
cs |
dc.subject |
běžné metody
|
cs |
dc.subject |
běžná základní škola
|
cs |
dc.subject |
další vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vyučování
|
cs |
dc.subject |
alternative methods
|
en |
dc.subject |
ordinary methods
|
en |
dc.subject |
usual primary school
|
en |
dc.subject |
further education
|
en |
dc.subject |
teaching
|
en |
dc.title |
Použití alternativních metod vyučování v běžné základní škole |
|
dc.title.alternative |
The Use of Alternative Methods of Teaching at a Standard Primary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2016-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis are to briefly delimit czech educational system, to analyse traditional methods of education and bring out the contrast between traditional and alternative teaching techniques. Thesis deals with delimitation of legislative for alternative educational methods also and focuses on additional education of teachers and assistants of educationalist primarily in field of alternative teaching methods. Practical part of thesis is aimed at quantitatively analyses and in research survey are gathered opinions of pedagogical workers on usage of alternative methods in common basic school. These opinions are compared according the profession and sex of educators. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41907
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
alternativní školy
|
cs |
local.subject |
alternative schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account