dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Malénková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:53Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:53Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37374
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem tématu bakalářské práce je sociální klima třídy. Teoretická část bakalářské práce se zabývá klimatem školy, sociálním klimatem třídy, prostředím třídy a atmosférou třídy. Práce je zaměřena na vztahy mezi žáky, vztahy mezi učitelem a žáky, suportivní klima třídy, motivace k negativnímu školnímu výkonu žáků a jejich sebeprosazení. Dále jsou v práci jednotlivě rozepsány kapitoly týkající se spolutvůrců třídního klimatu, typologie klimatu třídy, komunikace ve třídě a klimatu ve výuce. Praktická část je zaměřena na výzkum klimatu ve školní třídě. Zjišťuje vztahy ve třídě mezi žáky, míru spolupráce, také zjišťuje míru zájmu či nezájmu o školu a identifikuje sebeprosazení žáka ve třídě. Srovnává klima na běžné základní škole a na osmiletém gymnáziu. Hlavním záměrem bakalářské práce je pomocí dotazníku K-L-I-T zjistit, jaké klima panuje ve vybraných třídách na základní škole a osmiletých gymnáziích. |
|
dc.format |
82 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
atmosféra
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
typologie klimatu
|
cs |
dc.subject |
spolutvůrci klimatu
|
cs |
dc.subject |
komunikace ve třídě
|
cs |
dc.subject |
klima ve výuce
|
cs |
dc.subject |
suportivní klima
|
cs |
dc.subject |
sebeprosazení
|
cs |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
atmosphere
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
typology of climate
|
en |
dc.subject |
co-creator of classroom climate
|
en |
dc.subject |
communication in a class
|
en |
dc.subject |
climate of education process
|
en |
dc.subject |
supportive climate
|
en |
dc.subject |
self-assertion
|
en |
dc.title |
Sociální klima tříd 2. stupně ZŠ a osmiletých gymnázií z pohledu žáků |
|
dc.title.alternative |
The Social Class Climate in Upper-Primary Schools and Eight-Year Grammar Schools from the Perspective of Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2016-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor Thesis deals with social climate of a school class. The theoretical part of the thesis describes the climate in the school, social climate of a class, class environment and atmosphere. The thesis focuses on pupils' relationships and teacher-pupils relationships, supportive climate of the class, motivation for pupils' negative school performance and their standing up for themselves. The thesis also includes chapters on co-creators of the class' climate, typology of class' climate, communication in a class and climate of the edu-cation process. The practical part brings a research of climate of a school class. It analyzes interpupil relationships in the class, level of cooperation and it also checks the level of pu-pils' interest in school or lack there of and identifie show pupils stand up for themselves in the class. It compares the climate at a standard elementary school and at an eight-year high school ("gymnazium"). The main purpose of the thesis is to find out using a K-L-I-T ques-tionnaire what the climate is at elementary schools as well as at eight-year high schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41903
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
děti staršího školního věku
|
cs |
local.subject |
prostředí školy
|
cs |
local.subject |
gymnázia
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
teen-agers
|
en |
local.subject |
school environment
|
en |
local.subject |
high schools
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |