Úroveň finanční gramotnosti žáků vybraných typů středních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Jagošová, Ester
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:52Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:52Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37366
|
|
dc.description.abstract |
Analýza úrovně finanční gramotnosti žáků středních škol Zlínského kraje je zaměřena na reálnou úroveň dosažených vědomostí a schopností. Nejprve je definován pojem finanční gramotnost, popsán význam finančního vzdělávání a didaktické prostředky finanční edukace k upevňování teoretických znalostí. Následně rozebírá Národní program rozvoje vzdělávání v České republice, Národní strategii finančního vzdělávání a Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách. Dále vymezuje složky finanční gramotnosti. Formuluje obsahové stránky cenové, rozpočtové a peněžní gramotnosti, uvedené v požadavcích na výstupní kompetence žáků středních škol, začleněné ve Standardu finanční gramotnosti. Empirická část je provedena v kvantitativním pojetí výzkumu, prostřednictvím dotazníkového šetření a didaktického testu. |
|
dc.format |
90 s. (129 268 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
dc.subject |
finanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
didaktické prostředky
|
cs |
dc.subject |
cenová gramotnost
|
cs |
dc.subject |
rozpočtová gramotnost
|
cs |
dc.subject |
peněžní gramotnost
|
cs |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
price literacy
|
en |
dc.subject |
budget literacy
|
en |
dc.subject |
cash literacy
|
en |
dc.subject |
financial educa-tion
|
en |
dc.subject |
didactic resources
|
en |
dc.subject |
secondary school students
|
en |
dc.title |
Úroveň finanční gramotnosti žáků vybraných typů středních škol |
|
dc.title.alternative |
The Level of Financial Literacy in Students of Selected Secondary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2016-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The analysis of the level of financial literacy of secondary school students of the Zlín region is focused on the real level of acquired knowledge and skills. At the outset, the concept of financial literacy is defined followed by a description of the importance of financial education and didactic means of financial education to strengthen theoretical knowledge of the topic. Subsequently, the National Education Development Programme in the Czech Republic is described, including the national strategy for financial education and financial literacy building system for primary and secondary school students. The thesis further defines the components of financial literacy and formulates the content of price, budget and cash literacy listed in the output competence requirements for secondary school students in reference to financial literacy standards. The empirical part of thesis is performed within the framework of quantitative research through a questionnaire survey and didactic testing. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41894
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account