Pohled učitelů základních škol na spolupráci školy a rodiny při výchovném působení na dítě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Brucknerová, Romana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:51Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:51Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37360
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů mezi učiteli a rodiči žáků základních škol a jejich vzájemnou spoluprací. Teoretická část pojednává o výchově ve škole a v rodině a nutnosti vzájemné provázanosti těchto dvou institucí. Především se zaměřuje na předpoklady a možnosti spolupráce školy s rodinou. Empirická část práce zkoumá pohled učitelů základních škol ve Zlínském kraji na tuto spolupráci. Zjišťuje především postoje učitelů k ní a způsoby, jež využívají pro navázání vztahů s rodiči žáků. Výsledek výzkumu má podpořit zájem učitelů vytvářet takové podmínky, které umožní aktivní zapojení rodičů žáka do výchovně vzdělávacího procesu. |
|
dc.format |
92 s. (134 628) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Škola
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
spolupráce školy a rodi-ny
|
cs |
dc.subject |
vztah učitel - rodič
|
cs |
dc.subject |
School
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
cooperation between school and family
|
en |
dc.subject |
teacher - parent relationship
|
en |
dc.title |
Pohled učitelů základních škol na spolupráci školy a rodiny při výchovném působení na dítě |
|
dc.title.alternative |
Primary School Teachers´ Perspective on Cooperation between the School and Family in the Course of Child Upbringing |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2016-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with issues concerning relationships between teachers and parents of primary school pupils and their cooperation. The theoretical part discusses upbringing in school and family and necessary connection of these two institutions. Primarily, it is focused on assumptions and possibilities of mutual cooperation between school and family. The empirical part examines the view of primary school teachers in Zlín region regarding cooperation. Mainly, it ascertains in what teachers see its significance and the ways they use to establish relationships with parents of pupils. Results of research intends to support teachers' interest to create such conditions which allow pupil's parents to become involved in educational process at school. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41885
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
home and school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account