Názory studentů sociální pedagogiky na sociální solidaritu mezi generacemi
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Gerhardtová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:51Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:51Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37359
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá názory studentů sociální pedagogiky na sociální solidaritu mezi generacemi. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na koncepty sociální solidarity v České Republice a ve vybraných zemích. Rozebírá také druhy sociální solidarity a péči jako aspekt sociální solidarity. Druhá kapitola pojednává o mezigeneračních vztazích. Vymezuje tradičním a moderní pojetí mezigeneračních vztahů. Součástí druhé kapitoly je mezigenerační učení a mezigenerační konflikty. Poslední kapitola se zaobírá rodinnou soudržností a druhy solidarity v rodině. V praktické části je použit kvantitativní výzkum. Cílem praktické části je zjistit názory respondentů na sociální solidaritu mezi generacemi. |
|
dc.format |
72 s. (127 154 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální solidarita
|
cs |
dc.subject |
Mezigenerační vztahy
|
cs |
dc.subject |
Generace
|
cs |
dc.subject |
Social solidarity
|
en |
dc.subject |
Intergenerational relationships
|
en |
dc.subject |
Generation
|
en |
dc.title |
Názory studentů sociální pedagogiky na sociální solidaritu mezi generacemi |
|
dc.title.alternative |
The Opinions of Social Pedagogy Students regarding Social Solidarity among Generations |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2016-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the opinions of the students of Social Pedagogy towards the social solidarity between generations. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter focuses on the concept of social solidarity in the Czech Republic and in some chosen countries. It also analyses the types of social solidarity and examines the care as an aspect of social solidarity. The second chapter deals with the intergenerational relationships. It defines the traditional and modern interpretation of intergenerational relationships. Moreover, it includes the intergenerational learning as well as the intergenerational conflicts. Last chapter discusses the family cohesiveness and the types of solidarity in a family. In the practical part of this thesis the quantitative research is applied. The aim of the practical part is to recognize the respondents' opinions on social solidarity between generations. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41884
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
sociální soudržnost
|
cs |
local.subject |
cohesion (sociology)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account