Motivace seniorů ke vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Valčíková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:47Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:47Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37330
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřená na vzdělávání seniorů. V teoretické části se autorka ve třech kapitolách zaměřuje na stěžejní témata jako je senior, motivace a vzdělávání seniorů, objasňuje cíle a význam edukace seniorů. Současně se věnuje motivačním teoriím a hierarchii potřeb. Empirickou část tvoří kvantitativní výzkum, který je realizován formou dotazníkového šetření. Autorka zde prezentuje vlastní studii zabývající se postojem seniorů ke vzdělávání a souvislostí motivace s jejich předchozím dosaženým vzděláním, s místem bydliště a dále pak zájmem jako motivační silou. |
|
dc.format |
60 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Motivace
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
andragogika
|
cs |
dc.subject |
gerantogogika
|
cs |
dc.subject |
Motivation
|
en |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
Seniors
|
en |
dc.subject |
Pedagogy
|
en |
dc.subject |
Adult Education
|
en |
dc.subject |
Gerontagogy
|
en |
dc.title |
Motivace seniorů ke vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
The Motivation of Seniors to Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Polepilová, Renata |
|
dc.date.accepted |
2016-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on the education of seniors. In the theoretical part the author concentrates in three chapters on crucial topics, such as seniors, motivation and education of seniors, she clarifies objectives and significance of educating seniors. At the same time, she deals with motivational theories and hierarchy of needs. The empirical part consists of quantitative research which is carried out in the form of a questionnaire. The author presents her study in respect of the attitude of the elderly to education and a connection between motivation and the level of education achieved, place of residence and interest as a motivational force. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41833
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-21 |
|
local.subject |
studijní motivace
|
cs |
local.subject |
vzdělávání seniorů
|
cs |
local.subject |
motivation to study
|
en |
local.subject |
older adult education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account