dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Pšenčíková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:46Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:46Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37320
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřuje na regulaci ve výchově, a jak k ní přistupují rodiče v závislosti na jejich kultuře. Zaměřila jsem se na porovnání dvou zemí, a to České republiky a Španělska. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se dělí na tři části a to na; Kulturní prostředí, Výchovu z pohledu rodičů a Autoritu. Opírám se jak o odbornou literaturu, tak i o osobní zkušenosti z těchto dvou zemí. Praktická část se zabývá výzkumem, kde zkoumáme především vztah regulace a kulturního působení pomocí dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce s názvem "Vnímání míry regulace ve výchově v závislosti na kulturním prostředí " je potvrdit, že chování lidí a i styl výchovy, který uplatňují na své děti, je odrazem prostředí, ve kterém žijí. |
|
dc.format |
64 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Regulace
|
cs |
dc.subject |
Autorita
|
cs |
dc.subject |
Výchova
|
cs |
dc.subject |
Rodičovské kurzy
|
cs |
dc.subject |
Kulturní hodnoty
|
cs |
dc.subject |
Neformální vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Regulation
|
en |
dc.subject |
Authority
|
en |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
Parenting courses
|
en |
dc.subject |
Cultural values
|
en |
dc.subject |
Informal education
|
en |
dc.title |
Vnímání míry regulace ve výchově v závislosti na kulturním prostředí |
|
dc.title.alternative |
The Perceived Level of Regulation in Education Depending on the Cultural Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2016-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with regulation in education, and how the parents educate their kids de-pending on culture associated with the type of educating. I focused on two Countries Czech republic and Spain and i am comparing them. This thesis consists of two parts, the first one is theoretical and the second one is empirical. The first part contains three chapters Culture, Education and Authority. There is the description and the specifics of the issue using scientific literature written by Czech and foreign authors and as well I am describing my personal experiences, which i have gained during my stay in both countries. The practical part deals with research, where we are focusing on the relation between regu-lation and culture, where for the research we are using questionnaires. The aim of the thesis called " The perceived level of regulation in education, depending on the cultural environment " is to verify, that there is a relation between style of education and culture enviroment. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41814
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
local.subject |
kulturní poměry
|
cs |
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
Španělsko
|
cs |
local.subject |
parenting style
|
en |
local.subject |
cultural conditions
|
en |
local.subject |
Spain
|
en |
local.subject |
Czechia
|
en |