Motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hl. m. Praha
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Michnáčová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-28T11:41:45Z |
|
dc.date.available |
2016-11-28T11:41:45Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37313
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hlavním městě Praha. Je podrobným pohledem na okolnosti, které mohou motivaci ovlivňovat a také na-kolik motivace ovlivňuje situaci nezaměstnaných a jejich případný úspěch při hledání práce. Empirická část formou kvalitativního výzkumu detailně analyzuje individuální příběhy jednotlivců, kde každý dobu nezaměstnanosti využil v rámci svých osobnostních předpokladů, postojů a invencí. Výsledky šetření by mohly pomoci lépe pochopit přístup nezaměstnaných ke vzdělávání a tomu přizpůsobit edukační procesy a možnosti. |
|
dc.format |
71 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Motivace
|
cs |
dc.subject |
nezaměstnanost
|
cs |
dc.subject |
seberealizace
|
cs |
dc.subject |
celoživotní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
konstruktivní adaptace
|
cs |
dc.subject |
Motivation
|
en |
dc.subject |
unemployment
|
en |
dc.subject |
personal fulfilment
|
en |
dc.subject |
lifelong learning
|
en |
dc.subject |
constructive adaptation
|
en |
dc.title |
Motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hl. m. Praha |
|
dc.title.alternative |
Motivation of the Unemployed towards Education in Prague |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Krausová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this thesis is the motivation of the unemployed to obtain education in the Capital City of Prague. It presents a detailed view of the circumstances that might affect motivation and also how motivation can influence the perception of an unemployed person and thereby also lead to his/her eventual success in finding a job. The empirical part, in the form of qualitative research, analyses the individual stories of individuals in detail, e.g. how each of them used the period of his/her unemployment in accordance with his/her own individual personal abilities, attitudes and inventiveness. The results of the survey could help to achieve a better understanding of the attitude of the unemployed to education and thereby to adapt educational processes and options accordingly. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41807
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
nezaměstnaní
|
cs |
local.subject |
studijní motivace
|
cs |
local.subject |
unemployed
|
en |
local.subject |
motivation to study
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account