Motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hl. m. Praha

DSpace Repository

Language: English čeština 

Motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hl. m. Praha

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šalenová, Eva
dc.contributor.author Michnáčová, Jitka
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:41:45Z
dc.date.available 2016-11-28T11:41:45Z
dc.date.issued 2015-12-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37313
dc.description.abstract Tématem bakalářské práce je motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hlavním městě Praha. Je podrobným pohledem na okolnosti, které mohou motivaci ovlivňovat a také na-kolik motivace ovlivňuje situaci nezaměstnaných a jejich případný úspěch při hledání práce. Empirická část formou kvalitativního výzkumu detailně analyzuje individuální příběhy jednotlivců, kde každý dobu nezaměstnanosti využil v rámci svých osobnostních předpokladů, postojů a invencí. Výsledky šetření by mohly pomoci lépe pochopit přístup nezaměstnaných ke vzdělávání a tomu přizpůsobit edukační procesy a možnosti.
dc.format 71 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Motivace cs
dc.subject nezaměstnanost cs
dc.subject seberealizace cs
dc.subject celoživotní vzdělávání cs
dc.subject konstruktivní adaptace cs
dc.subject Motivation en
dc.subject unemployment en
dc.subject personal fulfilment en
dc.subject lifelong learning en
dc.subject constructive adaptation en
dc.title Motivace nezaměstnaných ke vzdělávání v hl. m. Praha
dc.title.alternative Motivation of the Unemployed towards Education in Prague
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Krausová, Jana
dc.date.accepted 2016-06-14
dc.description.abstract-translated The topic of this thesis is the motivation of the unemployed to obtain education in the Capital City of Prague. It presents a detailed view of the circumstances that might affect motivation and also how motivation can influence the perception of an unemployed person and thereby also lead to his/her eventual success in finding a job. The empirical part, in the form of qualitative research, analyses the individual stories of individuals in detail, e.g. how each of them used the period of his/her unemployment in accordance with his/her own individual personal abilities, attitudes and inventiveness. The results of the survey could help to achieve a better understanding of the attitude of the unemployed to education and thereby to adapt educational processes and options accordingly.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře cs
dc.thesis.degree-discipline Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41807
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject nezaměstnaní cs
local.subject studijní motivace cs
local.subject unemployed en
local.subject motivation to study en


Files in this item

Files Size Format View Description
michnáčová_2016_dp.pdf 1.881Mb PDF View/Open None
michnáčová_2016_op.doc 52.5Kb Unknown View/Open None
michnáčová_2016_vp.doc 53.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account