Odpovědnost ve výchově očima rodičů předškolního dítěte
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Vojtásková, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:46Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:46Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37217
|
|
dc.description.abstract |
Odpovědnost je jednou z nejdůležitějších složek osobnosti a předpokladem vyzrálého jedince, který se rozvíjí již v dětství. Záměrem této práce je odhalit, jak rodiče předškolního dítěte vnímají odpovědnost člověka za svůj život a jakým způsobem vedou k zodpovědnosti své děti. Kolik volnosti rodiče svým dětem dávají? Díky určité volnosti mají děti možnost projevovat a formovat samostatnost jakožto zárodek a neodmyslitelnou složku odpovědnosti. Empirická část má formu kvantitativního výzkumu, který je doplněn o výzkum kvalitativní. Teorie se opírá o výchovu, psychologický rámec, mastery experience a self-efficacy. Odpovědnost ovlivňují také různí výchovní činitelé, zejména rodina a škola. |
|
dc.format |
115 s. (155 216 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zodpovědnost
|
cs |
dc.subject |
odpovědnost
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
sebevzdělávání
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
responsibility
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.subject |
self-education
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.title |
Odpovědnost ve výchově očima rodičů předškolního dítěte |
|
dc.title.alternative |
Responsibility in Child Rearing from the Perspective of Parents of Preschool Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2016-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
Accountability is one of the most important components of every personality and an assumption of mature individual, which develops in a childhood. The intention of this work is to reveal how parents of preschool children perceive man's responsibility for his own life and how they lead their children to the responsibility. How much freedom do the parents give their children? Because of given freedom children have the opportunity to express and shape the independence as a rudiment and an essential component of the accountability. Empirical part of this diploma thesis is presented in a form of quantitative research, which is supplemented by qualitative one. Theory is based on education, psychological framework, mastery experience and self-efficacy. The responsibility i salso affected by various educative factors, especially by the family and the school. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41731
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-13 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account