dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Smílková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:44Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:44Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37192
|
|
dc.description.abstract |
Vzdělávání a výchova nových generací má zásadní význam pro směr vývoje společnosti, je určující pro rozvoj všech věd, sociálních a interkulturních vztahů, vytváření hodnotových systémů, přístupu k životnímu prostředí i přírodě. Myšlenky a postupy, obsažené v díle nadčasového pedagoga Jana Amose Komenského, jsou významným přínosem pro současnou filozofii výchovy i sociální pedagogiku. Záměrem práce je v souladu s idejemi Komenského upozornit na to, proč je nezbytné stále si včas uvědomovat nedostatky, hledat smysluplné odpovědi na základní otázky filozofie výchovy a v jeho díle se pokusit nalézt inspirativní návod, jakým způsobem výchovně působit na děti, mládež i další generace. Cílem práce je pomocí obsahové analýzy dokumentů objevit v díle Komenského pro současnost důležité aspekty sociální pedagogiky a filozofie výchovy, odpovědět na otázku, kde jsou aplikovány sociální, filozofické a didaktické principy J. A. Komenského, prostřednictvím kladení otázek komeniologům vyhledat konkrétní oblasti, ve kterých je možné tyto principy v praxi dále využít, dotazníkovým šetřením mezi studenty Sociální pedagogiky a Filozofie zjistit jejich zájem o dílo J. A. Komenského. Hlavním cílem je ukázat, že je stále znovu nutné se zamýšlet nad nejvhodnějšími vzdělávacími obsahy, metodami a cíli, pramenícími ze společenských ideálů a potřeb, opravdových hodnot, morálních norem, prosociálních etických principů a vytvářet optimální podmínky k jejich realizaci pro lepší budoucnost společnosti a celé planety. |
|
dc.format |
151 s. (305 599 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Jan Amos Komenský
|
cs |
dc.subject |
filozofie výchovy
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
pansofie
|
cs |
dc.subject |
humanismus
|
cs |
dc.subject |
všenáprava
|
cs |
dc.subject |
didaktické principy
|
cs |
dc.subject |
mravní hodnoty
|
cs |
dc.subject |
poznání
|
cs |
dc.subject |
Johannes Amos Comenius
|
en |
dc.subject |
Philosophy of Education
|
en |
dc.subject |
Social Pedagogy
|
en |
dc.subject |
Training
|
en |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
Society
|
en |
dc.subject |
Pansophism
|
en |
dc.subject |
Humanism
|
en |
dc.subject |
Panorthonosie
|
en |
dc.subject |
Didactic Principles
|
en |
dc.subject |
Moral Values
|
en |
dc.subject |
Cognition
|
en |
dc.title |
J. A. Komenský a jeho význam pro rozvoj sociální pedagogiky a filozofie výchovy |
|
dc.title.alternative |
J. A. Comenius and his Importance for the Development of Social Pedagogy and Philosophy of Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2016-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
Education and upbringing of new generations is essential for the direction of evolution society, is crucial for the development of all sciences, social and intercultural relationships, creating value systems, approach to the environment and nature. Ideas and practices contained in the works of the timeless educationalist Johannes Amos Comenius are an important contribution to contemporary philosophy of education and social pedagogy. The intention of this work is in line with the ideas of Comenius highlight, why it is necessary to constantly be aware of the shortcomings in time, find meaningful answers to the fundamental questions of philosophy of education, and in his work to try to find inspiring instructions on how to educate children, youth and future generations. The aim of the work is by using content analysis of documents discover in the works of Comenius for the present important aspects of social pedagogy and philosophy of education, answer the question, where are applied social, philosophical and didactic principles of Comenius, through questioning to experts in comeniology search for a specific areas, in which these principles can be further used in practice, questionnaire survey among students of social pedagogy and philosophy to determine their interest in the work of Comenius. The main objective is to show that it is still necessary to re-think about the most appropriate educational content, methods and goals stemming from the social ideals and needs, true values, moral norms, prosocial and ethical principles, create optimal conditions for the realization of a better future for society and the whole planet. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41693
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-12 |
|
local.subject |
Komenský, Jan Amos, 1592-1670
|
cs |
local.subject |
Comenius, Johann Amos, 1592-1670
|
en |