Spiritualita pedagogů v tradičním a alternativním vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Spiritualita pedagogů v tradičním a alternativním vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Suchánková, Eliška
dc.contributor.author Matušů, Renáta
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:42Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:42Z
dc.date.issued 2015-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37167
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na oblast spirituality v tradičním a alternativním vzdělávání. Z teoretických i empirických hledisek se snaží představit spiritualitu jako důležitý aspekt osobnosti pedagoga. Práce dále zmiňuje vztah spirituality a empatie. Závěr teoretické části je věnován tradičnímu a alternativnímu vzdělávání, v nichž se práce snaží nalézt jejich spirituální dimenzi. Cílem empirické části je zjistit spiritualitu a také empatii mezi pedagogy tradičního a alternativního vzdělávání. Naším dalším zájmem je také zjistit souvislost mezi spiritualitou a empatií. Výsledky šetření ukazují, že pedagogové mají vysokou míru spirituality. Pedagogové alternativního vzdělávání celkově dosahovali vyšších výsledků než pedagogové z tradičních škol. Zjištěná souvislost mezi spiritualitou a empatií není vý-znamná.
dc.format 99 s.(22 834 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject spiritualita cs
dc.subject pedagog cs
dc.subject waldorfská pedagogika cs
dc.subject Montessori pedagogika cs
dc.subject empatie cs
dc.subject tradiční vzdělávání cs
dc.subject alternativní vzdělávání cs
dc.subject spirituality en
dc.subject teacher en
dc.subject waldorf pedagogy en
dc.subject Montessori pedagogy en
dc.subject empathy en
dc.subject traditional education en
dc.subject alternative education en
dc.title Spiritualita pedagogů v tradičním a alternativním vzdělávání
dc.title.alternative Spirituality of Pedagogues in the Traditional and Alternative Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2016-05-26
dc.description.abstract-translated The thesis focuses on spirituality in traditional and alternative education. It tries to present spirituality as an important aspect in the teacher's personality both from theoretical and empirical perspectives. The thesis also mentions the relationship between spirituality and empathy. The conclusion of the theoretical part is dedicated to traditional and alternative education, in which the thesis tries to find their spiritual dimension. The aim of the empiri-cal part is to find spirituality and empathy among educators of traditional and alternative education. Another goal is to find out the connection between spirituality and empathy. The results of the survey indicate that teachers have a high degree of spirituality. Educators of alternative systems generally achieve better results than teachers from traditional schools. The reported association between spirituality and empathy is not significant.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 41649
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-12
local.subject osobnost pedagoga cs
local.subject víra cs
local.subject personality of the teacher en
local.subject religious faith en


Files in this item

Files Size Format View Description
matušů_2016_dp.pdf 2.334Mb PDF View/Open None
matušů_2016_op.doc 52Kb Unknown View/Open None
matušů_2016_vp.doc 51Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account