Spiritualita pedagogů v tradičním a alternativním vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Matušů, Renáta
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:42Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:42Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37167
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na oblast spirituality v tradičním a alternativním vzdělávání. Z teoretických i empirických hledisek se snaží představit spiritualitu jako důležitý aspekt osobnosti pedagoga. Práce dále zmiňuje vztah spirituality a empatie. Závěr teoretické části je věnován tradičnímu a alternativnímu vzdělávání, v nichž se práce snaží nalézt jejich spirituální dimenzi. Cílem empirické části je zjistit spiritualitu a také empatii mezi pedagogy tradičního a alternativního vzdělávání. Naším dalším zájmem je také zjistit souvislost mezi spiritualitou a empatií. Výsledky šetření ukazují, že pedagogové mají vysokou míru spirituality. Pedagogové alternativního vzdělávání celkově dosahovali vyšších výsledků než pedagogové z tradičních škol. Zjištěná souvislost mezi spiritualitou a empatií není vý-znamná. |
|
dc.format |
99 s.(22 834 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spiritualita
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
waldorfská pedagogika
|
cs |
dc.subject |
Montessori pedagogika
|
cs |
dc.subject |
empatie
|
cs |
dc.subject |
tradiční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
alternativní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
spirituality
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
waldorf pedagogy
|
en |
dc.subject |
Montessori pedagogy
|
en |
dc.subject |
empathy
|
en |
dc.subject |
traditional education
|
en |
dc.subject |
alternative education
|
en |
dc.title |
Spiritualita pedagogů v tradičním a alternativním vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Spirituality of Pedagogues in the Traditional and Alternative Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2016-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on spirituality in traditional and alternative education. It tries to present spirituality as an important aspect in the teacher's personality both from theoretical and empirical perspectives. The thesis also mentions the relationship between spirituality and empathy. The conclusion of the theoretical part is dedicated to traditional and alternative education, in which the thesis tries to find their spiritual dimension. The aim of the empiri-cal part is to find spirituality and empathy among educators of traditional and alternative education. Another goal is to find out the connection between spirituality and empathy. The results of the survey indicate that teachers have a high degree of spirituality. Educators of alternative systems generally achieve better results than teachers from traditional schools. The reported association between spirituality and empathy is not significant. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41649
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-12 |
|
local.subject |
osobnost pedagoga
|
cs |
local.subject |
víra
|
cs |
local.subject |
personality of the teacher
|
en |
local.subject |
religious faith
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account