Asistent pedagoga na základních školách ve Zlínském kraji

DSpace Repository

Language: English čeština 

Asistent pedagoga na základních školách ve Zlínském kraji

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrnčiříková, Zuzana
dc.contributor.author Kolínková, Marie
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:40Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:40Z
dc.date.issued 2015-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37151
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou profese asistenta pedagoga na základních školách ve Zlínském kraji. Teoretická část se zaměřuje na asistenta pedagoga jako funkci i jako osobnost. Jsou zde popsány možnosti zřízení této profese, osobnostní i kvalifikační předpoklady a náplň práce. Dále se práce věnuje integraci, inkluzi a faktorům, které tyto procesy ovlivňují. Závěr teoretické části je zaměřen na charakteristiku vybraných druhů zdravotního postižení. Praktická část se opírá o polostrukturované rozhovory s asistenty pedagogů na základních školách ve Zlínském kraji, kteří působí ve třídě, v níž je vzděláván integrovaný žák se zdravotním postižením. Cílem diplomové práce bylo na základě výsledků šetření zmapovat a popsat roli, jakou tito asistenti zaujímají během vzdělávacího procesu.
dc.format 93 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject integrace cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject individuální vzdělávací plán cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject zdravotní postižení cs
dc.subject teaching assistant en
dc.subject integration en
dc.subject inclusion en
dc.subject individual education plan en
dc.subject special educational needs en
dc.subject disability en
dc.title Asistent pedagoga na základních školách ve Zlínském kraji
dc.title.alternative Teacher Assistant in Elementary Schools in the Zlín Region
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petr Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2016-05-25
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the profession assistant of teacher at the primary schools in the Zlín region. The theoretical part characterises this type of assistant in terms of his/her function as well as personality. It explains the possibilities of establishment of this profession, the personal and professional requirements, as well as the scope of his/her work. Furthermore, the work discusses integration and inclusion, as well as the factors influencing these processes. The conclusion of the theoretical part characterises selected types of disability. The practical part is based on semi-structured interviews with assistants of teachers at primary schools in the Zlín region where they are present in the classrooms with an integrated disabled pupil. On the basis of the survey results, the thesis maps and describes the role played by these assistants during the education process.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 41626
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2016-04-14
local.subject asistenti pedagogů cs
local.subject zdravotně postižené děti cs
local.subject integrovaná výuka cs
local.subject teachers’ assistants en
local.subject children with disabilities en
local.subject integrated teaching en


Files in this item

Files Size Format View Description
kolínková_2016_dp.pdf 1.517Mb PDF View/Open None
kolínková_2016_op.docx 20.83Kb Unknown View/Open None
kolínková_2016_vp.docx 20.10Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account