Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Jurčíková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:39Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:39Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37142
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem "Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku" pojednává o sebedůvěře, přesvědčení o vlastních schopnostech a vytrvalosti dospělých v roli rodičů při řešení problémových situací. Popisuje vývoj dítěte do období předškolního věku a rozvoj jeho vlastní vnímané efektivity v rodině. Nastiňuje možnosti cíleného rozvoje vlastní vnímané efektivity dětí v rodině a roli hry jako prostředku k jejímu rozvoji. Práce vychází z teorie Self-efficacy Alberta Bandury. Jedna z komponent Self-efficacy, rodičovská vlastní vnímaná efektivita, je v rámci výzkumu dávána do souvislosti s mírou volnosti, jakou poskytují dětem předškolního věku jejich rodiče nebo vychovatelé ve vybraných situacích. Míru volnosti a její vliv na rozvoj psychické odolnosti dětí zkoumá ve svých pracích Simona Hoskovcová. Výsledky našeho výzkumu potvrdily, že respondenti disponující vyšší mírou volnosti, poskytují dětem ve vybraných situacích větší míru volnosti. |
|
dc.format |
88 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Self-efficacy
|
cs |
dc.subject |
internalizace
|
cs |
dc.subject |
metakognice
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
seberegulace
|
cs |
dc.subject |
Self-efficacy
|
en |
dc.subject |
internalization
|
en |
dc.subject |
matacognition
|
en |
dc.subject |
Self-esteem
|
en |
dc.subject |
Self-regulation
|
en |
dc.title |
Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Perceived Self-Efficacy of Parents in Relation to Raising Preschool-Aged Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2016-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis titled "Self-efficacy of parents in relation to the education of children of pre-school age" is about confidence, belief in parents' own abilities and perseverance of adults as parents who deal with problematic situations. It also describes the development of preschool aged children and the development of Self-efficacy in the family. It outlines the possibility of targeted development of Self-efficacy in the family and the role of games as a means of developing their Self-efficacy. Research in Parental Self-efficacy is conducted in the context of a safe proximity to the activities of preschoolers. The theoretical basis of the work originates with the theories of Albert Bandura on Self-efficacy. Within the Czech context, concepts were included from work and research in mental resilience of children by Simona Hoskovcová. Our results confirm, that respondents whose Parental Self-efficacy is high, give their children more freedom to the activities of preschoolers. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41613
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2016-04-13 |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
rodiče
|
cs |
local.subject |
sebehodnocení
|
cs |
local.subject |
zvládání stresu
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
parents
|
en |
local.subject |
self-evaluation
|
en |
local.subject |
stress management
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account