Agresivita dětí předškolního věku a její řešení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Imreová, Iveta
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:38Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:38Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37132
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá agresivitou dětí předškolního věku a jejím řešením. Teoretická část je zaměřena na objasnění terminologie, která se týká této oblasti. Vyjasníme si pojmy agrese a agresivita a rozdíl mezi nimi, abychom si ujasnili, že agrese není synonymem agresivity a naopak. Do této kapitoly rovněž spadají i směry a druhy agrese. Dále si popíšeme faktory a potřeby, které ovlivňují agresivitu. Poslední část je věnována řešením a prevencí agresivity. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem rodiče řeší agresivní chování dětí předškolního věku. |
|
dc.format |
77 s. (110 360 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
řešení agresivity
|
cs |
dc.subject |
prevence agresivity
|
cs |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
aggressivenes
|
en |
dc.subject |
solution of aggression
|
en |
dc.subject |
prevention of aggression
|
en |
dc.title |
Agresivita dětí předškolního věku a její řešení |
|
dc.title.alternative |
Aggression in Preschoolers and its Solution |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2016-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The dissertation deals with aggressiveness of preschool children and its solution. The theoretical part is focused on terminology clarification related to this field. The concepts of aggression and aggressiveness, as well as the difference between them, will be clarified in order to make clear that aggression is not synonymous with aggressiveness and vice versa. This chapter also includes the styles and types of aggression. Furthermore, the factors and needs that affect aggressiveness will be described. The last section is devoted to the solution and prevention of aggressiveness. The aim of the practical part is to find out how parents solve aggressive behaviour of preschool children. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41602
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-15 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
agresivita dětí
|
cs |
local.subject |
agresivní chování
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
aggressiveness in children
|
en |
local.subject |
aggressive behavior
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account