Míra regulace ve výchově a vzdělávání žáků základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Hirčová, Silvie
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:37Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:37Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37127
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá mírou regulace ve výchově a vzdělávání žáků základní školy. Teoretická část obsahuje autodeterminační teorii, motivaci žáka a jeho potřeby, vztah učitele a žáka a kázeňské problémy. Zaměřuje se na přístup učitele k žákovi. V praktické části je cílem zjistit míru regulace při řešení problémových situací žáků ve výchově a vzdělávání. |
|
dc.format |
83 s. (109 869 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kázeň
|
cs |
dc.subject |
vztah
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
postoj
|
cs |
dc.subject |
discipline
|
en |
dc.subject |
relationship
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.title |
Míra regulace ve výchově a vzdělávání žáků základní školy |
|
dc.title.alternative |
The Degree of Regulation in Education of Elementary School Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaculíková, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2016-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the level of regulation in the education of primary school pupils. The theoretical part contains self-determination theory, the pupil's motivation and needs, the relationship between the teacher and the pupil and disciplinary problems. It focuses on the approach of the teacher to the pupil. The goal of the practical part is to determine the degree of regulation in addressing problem situations of pupils in education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41592
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-15 |
|
local.subject |
učitel a žák
|
cs |
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
teacher and learner
|
en |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account