Teorie mysli u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Čechová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:36Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:36Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37115
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje problematice teorie mysli u dětí předškolního věku, kdy teoretická část nejprve charakterizuje psychologická specifika předškolního věku z hlediska kognitivního a emočního vývoje spolu s procesem socializace. Druhá kapitola objasňuje termín teorie mysli a s ní související pojmy (mentální stav, mentální reprezentace, sebeuvědomování, falešné přesvědčení). Zabývá se vývojem teorie mysli, okolnostmi, jež na vývoj mohou působit a způsoby, kterými se schopnost teorie mysli zkoumá. Cílem praktické části je prostřednictvím testování zjistit úroveň schopnosti uplatňovat teorii mysli u předškolních dětí a porovnat, zda souvisí s přítomností sourozence v rodině. Zjištěná úroveň teorie mysli je dále porovnávána vzhledem k věku, pohlaví, počtu sourozenců, pořadím narození a neúplností rodiny dětí. |
|
dc.format |
79 s. (142 866 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
teorie mysli
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mentální stav
|
cs |
dc.subject |
mentální reprezentace
|
cs |
dc.subject |
falešné přesvědčení
|
cs |
dc.subject |
theory of mind
|
en |
dc.subject |
preschool children
|
en |
dc.subject |
mental state
|
en |
dc.subject |
mental representation
|
en |
dc.subject |
false belief
|
en |
dc.title |
Teorie mysli u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
The Theory of Mind in Pre-School Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2016-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation applies to an issue of Theory of Mind of Preschool Children. Its theoretical part firstly explains the psychological specification of preschool age in terms of cognitive and emotional development together with the process of socialization. The second part of the thesis clarifies the term of mind theory and other related terms (as mental representation, self-consciousness, false belief etc.) Subsequently it focuses on mind theory development, circumstances which may influence its development and on ways which are used when exploring the issue of Theory of Mind. The main task of the practical part is to ascertain the level of ability to apply the Theory of Mind to preschool children and to observe the fact of its correlation between the presence of other siblings in a family. The ascertained level of Theory of Mind is consequently compared to age, gender, the number of siblings in a family, birth order and single parent family. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41569
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-15 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
sebeuvědomování
|
cs |
local.subject |
rozvoj myšlení
|
cs |
local.subject |
sourozenecké konstelace
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
self-awareness
|
en |
local.subject |
development of thought
|
en |
local.subject |
sibling constellations
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account