Sociální klima a kultura základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Neslušanová, Silvia
|
|
dc.contributor.author |
Špaček, Luděk
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:33Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:33Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37061
|
|
dc.description.abstract |
Téma bakalářské práce podrobně popisuje sociální klima a kulturu na základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje pojem sociální klima a kulturu na základní škole, popisuje vznik klima školy a klima třídy, determinanty a tvůrce klimatu. Popisuje také vztahy pedagogů a žáků školy, různých faktorů a zdrojů klima ve škole. Praktická část analyzuje kvalitativní strategii pomocí metody Workshopu a techniky mapování mysle, vztah žáků a učitelů k sociálnímu klimatu a kultury vybrané školy a následně zjištění možností zlepšování klima a kultury této vybrané základní školy |
|
dc.format |
48 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální klima
|
cs |
dc.subject |
kultura školy
|
cs |
dc.subject |
workshop
|
cs |
dc.subject |
mapování mysli
|
cs |
dc.subject |
social climate
|
en |
dc.subject |
school culture
|
en |
dc.subject |
workshop
|
en |
dc.subject |
mind mapping
|
en |
dc.title |
Sociální klima a kultura základní školy |
|
dc.title.alternative |
Social Climate and Culture Elementary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Němcová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the thesis closely deseribes the social climate and culture in elementary school. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the concept of social climate and culture in elementary school, describes the formation of school climate and class climate , determinants and creators of climate. Deseribes also relations between teachers and pupils, the different factors and sources of school climate. The practical part analyzes the qualitative strategy using Workshop methods and mind mapping techniques, the relationships between students and teachers to the social climate and culture in our schools and then finding opportunities to improve the climate and culture of that chosen elementary school. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41490
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-19 |
|
local.subject |
klima školy
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
school environment
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account