Úloha sociálního pedagoga ve finanční gramotnosti jedince
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Slámová, Dana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:33Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:33Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37054
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti vzdělávání lidí s lehkým mentálním postižením a autismem v oblasti finanční gramotnosti. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako mentální postižení, příčiny vzniku a stupně mentálního postižení, finanční gramotnost, rozvoj dovedností lidí s mentálním postižením. V empirické části je proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru s cílem zjistit vliv finanční gramotnosti u mentálně postiženého jedince. |
|
dc.format |
46 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
autismus
|
cs |
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
rozvoj dovedností
|
cs |
dc.subject |
mental retardation
|
en |
dc.subject |
autism
|
en |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
skills development
|
en |
dc.title |
Úloha sociálního pedagoga ve finanční gramotnosti jedince |
|
dc.title.alternative |
The Role of Social Pedagogists in the financial literacy of individual |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tannenbergerová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2016-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on the educational opportunities of people with mental disabilities and autism in financial literacy. The theoretical part defines terms such as mental retardation, causes and degrees of mental disability, financial literacy, skills development for people with intellectual disabilities. In the empirical part is a qualitative research method in the form of semi-structured interview to determine the effect of financial literacy of mentally handicapped individuals. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41476
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account