Míra regulace ve výchově z pohledu dětí staršího školního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Majštiníková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:30Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:30Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37014
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá mírou regulace ve výchově z pohledu dětí staršího školního věku. Teoretická část vymezuje pojem výchova, výchovné styly, roli rodičů ve výchově, hranice, které jsou ve výchově dětí nezbytné a chyby, kterých by se měli rodiče ve výchově vyvarovat. Další kapitola pojednává o podpoře dítěte k samostatnosti a psychologické kontrole. Praktická část pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled žáků 6. - 9. tříd zá-kladních škol na míru regulace rodičů ve výchově. |
|
dc.format |
82 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova dítěte
|
cs |
dc.subject |
role rodičů
|
cs |
dc.subject |
hranice
|
cs |
dc.subject |
psychologická kontrola
|
cs |
dc.subject |
podpora autonomie
|
cs |
dc.subject |
child rearing
|
en |
dc.subject |
parental roles
|
en |
dc.subject |
consistency
|
en |
dc.subject |
psychological control
|
en |
dc.subject |
autonomy-support
|
en |
dc.title |
Míra regulace ve výchově z pohledu dětí staršího školního věku |
|
dc.title.alternative |
The Degree of Regulation in Upbringing from the Perspective of Upper Primary School-Aged Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaculíková, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2016-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the level of parent regulation in upbringing from the perspective of school-aged children. The term regulation is understood in terms of raising the child to-wards autonomy and as a degree of psychological control applied by parents in child rear-ing. The theoretical part defines the concept of child rearing, parenting styles, the role of parents in child rearing, boundaries that are necessary in child rearing and mistakes that should be avoided by parents. The next chapter discusses encouraging the child in auton-omy and psychological control. The empirical part, through questionnaire survey, looks into the perspective of 6th to 9th grades primary school pupils on the degree of regulation exercised by parents in child upbringing. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41428
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-14 |
|
local.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
local.subject |
psychologie výchovy
|
cs |
local.subject |
parenting style
|
en |
local.subject |
educational psychology
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account