Vnímaná vlastní účinnost učitelů ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímaná vlastní účinnost učitelů ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petr Šafránková, Anna
dc.contributor.author Humenská, Tereza
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:29Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:29Z
dc.date.issued 2015-11-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37004
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá vnímanou vlastní účinností učitelů ve vztahu ke vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků na vzdělávací úrovni ISCED 1 a 2. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení pojmu "sociální znevýhodnění" a mechanismům jeho vzniku. Rozebírá osobnost sociálně znevýhodněného žáka v kontextu českého školství a věnuje se vzdělávání této specifické skupiny žáků. Pozornost je směřována také na osobnost učitele, která je považována za významný determinant ovlivňující vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Z tohoto důvodu se zaměřuje především na vnímanou vlastní účinnost učitelů v kontextu vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Empirická část diplomové práce využívá kvantitativního pojetí výzkumu, na základě dotazníkového šetření. Cílem je zjistit názory učitelů na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, včetně jejich vnímané vlastní účinnosti k tomuto tématu, ale také zjistit, zda existují souvislosti mezi vnímanou vlastní účinností učitelů a vybranými specifiky vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků.
dc.format 110 s. (190 124)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject vnímaná vlastní účinnost cs
dc.subject učitel cs
dc.subject sociální znevýhodnění cs
dc.subject žák cs
dc.subject školní prostředí cs
dc.subject Perceived Self-Efficacy en
dc.subject Teacher en
dc.subject Social Disadvantages en
dc.subject Pupil en
dc.subject School Environment en
dc.title Vnímaná vlastní účinnost učitelů ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků
dc.title.alternative Perceived Self-Efficacy of Teachers in Relation to the Educational Process for Socially Disadvantaged Pupils
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vaculíková, Jitka
dc.date.accepted 2016-05-23
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the perceived self-efficacy of teachers in relation to the education of socially disadvantaged pupils at educational ISCED level 1 and 2. The theoretical part of the thesis deals with the definition of the concept of "social disadvantage" and the mecha-nisms of its formation. It analyzes the personality of socially disadvantaged pupil in the context of Czech education system and dedicates to the education of this specific group of pupils. Attention is also directed to the teacher´s personality, which is considered as an important determinant affecting the education of pupils with social disadvantages. For this reason, it focuses mainly on the perceived self-efficacy in the context of training teachers of pupils with social disadvantages. The empirical part of the thesis uses quantitative con-cept of research, based on the questionnaire survey. The aim is to find out the opinions of teachers on the education of socially disadvantaged pupils, including their own perceived effectiveness to this topic, but also to find out whether there are links between perceived self-efficacy of teachers and selected specifics of education of socially disadvantaged pu-pils.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 41417
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-15
local.subject osobnost učitele cs
local.subject sociálně znevýhodněné děti cs
local.subject teacher personality en
local.subject children with social disadvantage en


Files in this item

Files Size Format View Description
humenská_2016_dp.pdf 1.977Mb PDF View/Open None
humenská_2016_op.pdf 309.9Kb PDF View/Open None
humenská_2016_vp.docx 18.90Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account