Specifika vzdělávání zrakově postižených na středních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Dostálová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:25Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:25Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36967
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání zrakově postižených jedinců, které je možné na základě integrace do běžných základních a středních škol, nebo studiem na speciálních školách. Teoretická část se zabývá základní charakteristikou života a výchovou zrakově postiženého dítěte. Dále jsou uvedeny možnosti vzdělávání takto postižených jedinců. Popsána jsou školská pedagogická a poradenská zařízení a neziskové organizace, které pomáhají zrakově postiženým se získáním vzdělání a zapojením se do běžného života. Praktická část na základě rozhovorů s handicapovanými studenty analyzuje výhody a nevýhody vzdělávání zrakově postižených. |
|
dc.format |
56 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Zrakově postižený
|
cs |
dc.subject |
zrakové vady
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
speciální škola
|
cs |
dc.subject |
kompenzační pomůcky
|
cs |
dc.subject |
speciální pedagogická centra
|
cs |
dc.subject |
Visually impaired
|
en |
dc.subject |
visual defects
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
special school
|
en |
dc.subject |
mobility aids
|
en |
dc.subject |
specialized pedagogical centres
|
en |
dc.title |
Specifika vzdělávání zrakově postižených na středních školách |
|
dc.title.alternative |
Specifics of education of visually impaired at secondary schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzl, Miloslav |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the education of visually impaired people which is enabled pursuant to the integration into common primary and secondary schools or while studying special schools. The theoretical part deals with basic characteristics of life and upbringing of a visually impaired child. There are stated educational options of such handicapped people. Then there are described educational counseling services and non-profit organizations which help visually impaired people to get some education and take part in common life. The practical part based on the interviews with disabled students analyses advantages and disadvantages of the visually impaired. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41371
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-22 |
|
local.subject |
tyflopedie
|
cs |
local.subject |
zrakově postižené děti
|
cs |
local.subject |
střední školství
|
cs |
local.subject |
ophthalmopedia
|
en |
local.subject |
children with visual disabilities
|
en |
local.subject |
secondary schooling
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account