Specifika vzdělávání zrakově postižených na středních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Specifika vzdělávání zrakově postižených na středních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plšková, Alena
dc.contributor.author Dostálová, Jana
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:25Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:25Z
dc.date.issued 2015-12-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36967
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání zrakově postižených jedinců, které je možné na základě integrace do běžných základních a středních škol, nebo studiem na speciálních školách. Teoretická část se zabývá základní charakteristikou života a výchovou zrakově postiženého dítěte. Dále jsou uvedeny možnosti vzdělávání takto postižených jedinců. Popsána jsou školská pedagogická a poradenská zařízení a neziskové organizace, které pomáhají zrakově postiženým se získáním vzdělání a zapojením se do běžného života. Praktická část na základě rozhovorů s handicapovanými studenty analyzuje výhody a nevýhody vzdělávání zrakově postižených.
dc.format 56 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Zrakově postižený cs
dc.subject zrakové vady cs
dc.subject integrace cs
dc.subject speciální škola cs
dc.subject kompenzační pomůcky cs
dc.subject speciální pedagogická centra cs
dc.subject Visually impaired en
dc.subject visual defects en
dc.subject integration en
dc.subject special school en
dc.subject mobility aids en
dc.subject specialized pedagogical centres en
dc.title Specifika vzdělávání zrakově postižených na středních školách
dc.title.alternative Specifics of education of visually impaired at secondary schools
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jůzl, Miloslav
dc.date.accepted 2016-06-07
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis focuses on the education of visually impaired people which is enabled pursuant to the integration into common primary and secondary schools or while studying special schools. The theoretical part deals with basic characteristics of life and upbringing of a visually impaired child. There are stated educational options of such handicapped people. Then there are described educational counseling services and non-profit organizations which help visually impaired people to get some education and take part in common life. The practical part based on the interviews with disabled students analyses advantages and disadvantages of the visually impaired.
dc.description.department Institut mezioborových studií
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41371
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-22
local.subject tyflopedie cs
local.subject zrakově postižené děti cs
local.subject střední školství cs
local.subject ophthalmopedia en
local.subject children with visual disabilities en
local.subject secondary schooling en


Files in this item

Files Size Format View Description
dostálová_2016_dp.pdf 1.501Mb PDF View/Open None
dostálová_2016_op.doc 52Kb Unknown View/Open None
dostálová_2016_vp.doc 60Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account