Proces autoevaluace mateřské školy z pohledu pedagogických pracovníků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Válková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:23Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:23Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36951
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na autoevaluaci v mateřské škole. Teoretická část z obecného hlediska vysvětluje a popisuje základní terminologii, popisuje fáze autoevaluace a její ukotvení ve vzdělávací politice. Objasňuje také výhody a úskalí autoevaluace. S autoevaluací úzce souvisí kvalita a efektivnost školy, proto se i na tuto oblast bakalářská práce zaměřuje. Cílem praktické části je popsat, jak na zvolené mateřské škole probíhá proces autoevaluace z pohledu pedagogických pracovníků. Kvalitativní výzkum je proveden za pomoci rozhovorů s pedagogickými pracovníky a jejich písemným vyjádřením. Postup výzkumu je zpracován podle zakotvené teorie. |
|
dc.format |
63 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
evaluace
|
cs |
dc.subject |
autoevaluace
|
cs |
dc.subject |
kvalita a efektivita školy
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
zakotvená teorie
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
self-evaluation
|
en |
dc.subject |
quality and efficiency of the school
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
grounded theory
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.title |
Proces autoevaluace mateřské školy z pohledu pedagogických pracovníků |
|
dc.title.alternative |
The process of auto-evaluation in kindergarten from the teaching staff point of view |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on self-evaluation in the nursery school. The theoretical part explains and describes the basic terminology from the general perspective, describes a phase of self-evaluation and its anchorage in educational policy. It also explains the advantages and pitfalls of self-evaluation. The thesis also focuses on connection of self-evaluation and quality and effectiveness of the school as they are closely related to each other. The aim of the empirical part is to describe how the process of self-evaluation runs in the chosen nursery school from the perspective of teaching staff. Qualitative research was carried out with the help of interviews with teachers and their written expressions. The research process is handled according to the grounded theory. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41341
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
autoevaluace školy
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
school self-evaluation
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account