Interpretace metaforického přirovnávání dětmi
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Uhýrková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:23Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:23Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36949
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním záměrem bakalářské práce je zjistit úroveň pochopení metaforického při-rovnání dětmi předškolního věku. První kapitola se zabývá charakteristickými rysy před-školních dětí, jejich poznávání, myšlení, vývoje řeči a jazyka dětí předškolního věku, které jsou důležitými základními aspekty v oblasti kognitivní lingvistiky. Druhá kapitola vysvětluje specifika vývoje dětí předškolního věku jako takového, a to v přímé souvislosti s probíhajícím chápáním metaforických přirovnání. Obsahem třetí kapitoly je vysvětlení a popis úrovně chápání a interpretace metafor dětmi předškolního věku na základě historických i soudobých poznatků renomovaných odborníků, jež se tímto tématem zabývají. |
|
dc.format |
64 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Interpretace
|
cs |
dc.subject |
metafora
|
cs |
dc.subject |
přirovnání
|
cs |
dc.subject |
analogie
|
cs |
dc.subject |
Interpretation
|
en |
dc.subject |
metaphor
|
en |
dc.subject |
similes
|
en |
dc.subject |
analogies
|
en |
dc.title |
Interpretace metaforického přirovnávání dětmi |
|
dc.title.alternative |
Interpretations metaphoric comparisons by children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main aim of the thesis is to determine the level of understanding of the metaphorical-straightening at preschool children. The first chapter deals with the characteristics of preschool children, their learning, thinking, speech and language development of preschool children, which are important basic aspects in the treatment of cognitive linguistics. The second chapter explains the specifics of the development of preschool children as such, in direct relation to the ongoing understanding of metaphorical comparisons. Ob-Shah third chapter is to explain and level of understanding and interpretation of metaphor preschool children on the basis of historical and contemporary knowledge renowned expert-ing to deal with this issue. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41338
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
lingvistika
|
cs |
local.subject |
vývoj řeči
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
linguistics
|
en |
local.subject |
speech development
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account