Vliv gramotného prostředí na počáteční čtení dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Pröschlová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:22Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:22Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36945
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce teoreticko-empirického charakteru se věnuje významu gramotného prostředí v objevování psané řeči dětmi předškolního věku. První část práce se zabývá terminologickým vymezením pojmů souvisejících s gramotností, objasňuje současné přístupy v rozvíjení počáteční gramotnosti a poukazuje na úlohu kulturně podnětného prostředí. Empirická část na základě kvalitativního výzkumu analyzuje podoby počátečního čtení a situace, které se objevily v aktivitách dětí vlivem obohacení vzdělávacího prostředí třídy mateřské školy. Výsledky tohoto výzkumu mohou pomoci objasnit, jakou roli v rozvoji počátečního čtení má podnětné prostředí a jaké předčtenářské strategie děti při počátečním čtení používají. |
|
dc.format |
70 s. (119608) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
počáteční čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
počáteční čtení
|
cs |
dc.subject |
gramotné prostředí
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
pre-literacy
|
en |
dc.subject |
initial reading literacy
|
en |
dc.subject |
initial reading
|
en |
dc.subject |
literate setting/surroundings
|
en |
dc.subject |
kindergarten/nursery
|
en |
dc.title |
Vliv gramotného prostředí na počáteční čtení dětí |
|
dc.title.alternative |
Influence of literate environment on children´s first reading |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
My theoretically empirical bachelor work is engaged in importance of literate surrounding and exploring written speech by pre-school age children. In the first part I focus on terminoligically determined concept, which is connected with literacy, solving contemporary approach to develop initial literacy and I also point out the role of culturally stimulating surrounding. The empirical part (on basis of qualitive research) analyses methods of initial reading and situations which appeared in children´s activities and were influenced and en-riched by educational surrounding in kindergartens. Results of this research could help to clarify the role of stimulating surrounding in initial reading development and what pre-reading strategies children use while reading. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41334
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
čtenářství
|
cs |
local.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
local.subject |
reading
|
en |
local.subject |
readers' literacy
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
early reading literacy
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account