Sebepojetí dítěte v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sebepojetí dítěte v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukášová, Hana
dc.contributor.author Pospíšilová, Jana
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:22Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:22Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36944
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá sebepojetím dítěte v mateřské škole. Jedná se o práci teoreticko- výzkumného charakteru. Cílem teoretické částí bylo popsat teoretické koncepce týkající se osobnosti, osobnosti dítěte, sebepojetí a jeho vývoje. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké projevy sebepojetí lze identifikovat u dětí v mateřské škole a zda je u nich založeno seberozvíjející nebo sebeomezující sebepojetí. Pro svou práci jsem zvolila kvalitativní metodologii. Použila jsem metodu pozorování a analýzu produktů činnosti. Data z pozorování jsem vyhodnotila technikou otevřeného kódování. Na základě zvolených metod jsem došla k závěru, že u dětí v mateřské škole lze identifikovat jak sebepojetí seberozvíjející, tak sebepojetí omezující se svými charakteristickými projevy.
dc.format 61 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject osobnost cs
dc.subject sebepojetí cs
dc.subject strategie rozvoje cs
dc.subject personality en
dc.subject self-concept en
dc.subject development strategy en
dc.title Sebepojetí dítěte v mateřské škole
dc.title.alternative Child´s self- concept in the nursery school
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2016-06-10
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the self-concept of pre-school children. The thesis has the character of a theoretical-research study. The objective of the theoretical part was to describe the concept regarding personality, child's personality, self-concept and its development. The objective of the practical part was to ascertain what self-concept manifestations may be identified in pre-school children and whether they have already established self-developing or self-limiting self-concept. A high-quality methodology was used for the purposes of the thesis. The method of observation and the analysis of the product outcoming from different activities were applied. The observed data were evaluated by the open coding technique. Based on the chosen methods, a conclusion was made that pre-school children may be identified as a self-developing self-concept, as well as a self-limiting self-concept with their specific manifestations.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41333
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject předškoláci cs
local.subject rozvoj osobnosti cs
local.subject sebeřízení cs
local.subject preschool children en
local.subject personality development en
local.subject self-management en


Files in this item

Files Size Format View Description
pospíšilová_2016_dp.pdf 1.753Mb PDF View/Open None
pospíšilová_2016_op.docx 16.14Kb Unknown View/Open None
pospíšilová_2016_vp.docx 20.98Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account