dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Ondrová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:21Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:21Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36940
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce, která má teoreticko-empirický charakter, je zanalyzovat profesní příběhy učitelek-expertek a popsat, jak vnímají svoji profesionalitu a faktory, které ji determinovaly. V první části práce jsou prezentovány teoretické směry, které se zabývají profesním vývojem učitele a jeho jednotlivými fázemi, s důrazem na fázi experta. Zároveň je zde věnován prostor naraci jako formě sebereflexe i konstrukce identity učitele. Druhá, empirická část, prezentuje na základě kvalitativně metodologického přístupu životního příběhu samotný výzkum, jehož výsledkem je analýza a interpretace dat získaných formou hloubkových roz-hovorů. Z ní se pak vyvozuje teorie o profesním a osobním vývoji zkoumaných učitelek a o vlivech, které tento vývoj formovaly a dotvářely. |
|
dc.format |
82 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profesní vývoj učitele
|
cs |
dc.subject |
fáze vývoje
|
cs |
dc.subject |
učitel-expert
|
cs |
dc.subject |
narace jako forma sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
professional development for teachers
|
en |
dc.subject |
stage of development
|
en |
dc.subject |
teacher-expert
|
en |
dc.subject |
naration as a form of self reflection
|
en |
dc.title |
Profesní příběhy učitelek-expertek |
|
dc.title.alternative |
Professional narrations of expert teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this work, which has theoretical-empirical character, is to analyse the professio-nal stories of teachers-experts and describe how they perceive and the factors that determi-ne their professionalism. In the first part of the thesis are presented the theoretical guideli-nes which deal with the professional development of teachers and its different phases with an emphasis on the stage of the expert. At the same time there is a space dedicated to narracition as a form of self reflection and construction of identity. Second, empirical part presents on the basis of qualitative methodological approach of a life story the research itself, which results in an analysis and interpretation of data obtained by means of in-depth interviews. These data then serve as a basic for a theory about professional and personal development of the interviewed teachers and influences that have shaped their develop-ment and molded it. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41329
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
učitelky
|
cs |
local.subject |
kariérní růst
|
cs |
local.subject |
životní povolání
|
cs |
local.subject |
kauzalita
|
cs |
local.subject |
women teachers
|
en |
local.subject |
career increase
|
en |
local.subject |
life career
|
en |
local.subject |
causality
|
en |