Profesní příběhy učitelek-expertek

DSpace Repository

Language: English čeština 

Profesní příběhy učitelek-expertek

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Ondrová, Eva
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:21Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:21Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36940
dc.description.abstract Cílem této práce, která má teoreticko-empirický charakter, je zanalyzovat profesní příběhy učitelek-expertek a popsat, jak vnímají svoji profesionalitu a faktory, které ji determinovaly. V první části práce jsou prezentovány teoretické směry, které se zabývají profesním vývojem učitele a jeho jednotlivými fázemi, s důrazem na fázi experta. Zároveň je zde věnován prostor naraci jako formě sebereflexe i konstrukce identity učitele. Druhá, empirická část, prezentuje na základě kvalitativně metodologického přístupu životního příběhu samotný výzkum, jehož výsledkem je analýza a interpretace dat získaných formou hloubkových roz-hovorů. Z ní se pak vyvozuje teorie o profesním a osobním vývoji zkoumaných učitelek a o vlivech, které tento vývoj formovaly a dotvářely.
dc.format 82 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject profesní vývoj učitele cs
dc.subject fáze vývoje cs
dc.subject učitel-expert cs
dc.subject narace jako forma sebereflexe cs
dc.subject professional development for teachers en
dc.subject stage of development en
dc.subject teacher-expert en
dc.subject naration as a form of self reflection en
dc.title Profesní příběhy učitelek-expertek
dc.title.alternative Professional narrations of expert teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Wiegerová, Adriana
dc.date.accepted 2016-06-10
dc.description.abstract-translated The aim of this work, which has theoretical-empirical character, is to analyse the professio-nal stories of teachers-experts and describe how they perceive and the factors that determi-ne their professionalism. In the first part of the thesis are presented the theoretical guideli-nes which deal with the professional development of teachers and its different phases with an emphasis on the stage of the expert. At the same time there is a space dedicated to narracition as a form of self reflection and construction of identity. Second, empirical part presents on the basis of qualitative methodological approach of a life story the research itself, which results in an analysis and interpretation of data obtained by means of in-depth interviews. These data then serve as a basic for a theory about professional and personal development of the interviewed teachers and influences that have shaped their develop-ment and molded it.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41329
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject učitelky cs
local.subject kariérní růst cs
local.subject životní povolání cs
local.subject kauzalita cs
local.subject women teachers en
local.subject career increase en
local.subject life career en
local.subject causality en


Files in this item

Files Size Format View Description
ondrová_2016_dp.pdf 2.578Mb PDF View/Open None
ondrová_2016_op.docx 18.36Kb Unknown View/Open None
ondrová_2016_vp.docx 17.47Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account