Vina a trest v literatuře pro děti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Kokotková, Dagmar
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:21Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:21Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36935
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je teoreticko-aplikačního charakteru a jejím cílem je zjistit, jak děti ve věku 3-5 let vnímají motivy viny a trestu ve vybrané literatuře pro děti. V teoretické části jsem definovala pojmy vina a trest, zabývala jsem se kognitivním, morálním vývojem dítěte předškolního věku, a také emocionálním vývojem a socializací. Vymezila jsem pojem literatura pro děti a její žánr pohádka. V praktické části popisuji plánování, realizaci pro-jektu, jehož cílem je za pomocí využití motivů viny a trestu vytvořit elementární povědomí o mezilidských morálních hodnotách. Projekt na základě stanovených vzdělávacích cílů také evaluuji. |
|
dc.format |
70 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vina
|
cs |
dc.subject |
trest
|
cs |
dc.subject |
dětská literatura
|
cs |
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
guilt
|
en |
dc.subject |
punishment
|
en |
dc.subject |
children'sliterature
|
en |
dc.subject |
morality
|
en |
dc.title |
Vina a trest v literatuře pro děti |
|
dc.title.alternative |
Guilt and punishment in children's literature |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mrázková, Eva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis consistsof a theoretical and anapplied part. Itspurposeis to findouthowchildre-naged 3-5 yearsperceivethemesofguilt and punishment in a selectedliteratureforchildren. In thetheoretical part, I definetheconceptsofguilt and punishment and I discussthecognitive, moraldevelopmentofpreschoolchildren as well as theiremotionaldevelopment and sociali-sation. I alsodefinethe term literatureforchildren and thefairytalegenre. In thepractical part, I describetheplanning and realizationoftheproject. Thegoaloftheproject was to use ofthe-themesofguilt and punishment to create a basic awarenessaboutthe existence ofmoralva-lues. Finally, theprojectisevaluatedwithregard to thefulfillmentof the set educationalgoals. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41324
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
dětská literatura
|
cs |
local.subject |
pohádky
|
cs |
local.subject |
vina a trest
|
cs |
local.subject |
children's literature
|
en |
local.subject |
fairy tales
|
en |
local.subject |
guilt and punishment
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account