Činnost asistenta pedagoga v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Genzerová, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:20Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:20Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36929
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-výzkumný charakter. Je zaměřena na činnost asistenta pedagoga v rámci edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole běžného typu. V teoretické části se zabývá charakteristikou profese asistenta pedagoga, rozlišuje asistenční služby a profese asistent pedagoga a osobní asistent. Vymezuje základní pojmy a legislativu z oblasti edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a v závěru pojednává o edukaci dětí se zdravotním postižením v prostředí předškolního vzdělávání. Praktická část popisuje kvalitativně orientovaný výzkum a soustřeďuje se na analýzu práce asistenta pedagoga z pohledu učitelů předškolního vzdělávání v mateřských školách běžného typu. |
|
dc.format |
50 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
pedagogická asistence
|
cs |
dc.subject |
děti se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
pedagogical assistant
|
en |
dc.subject |
pedagogical assistance
|
en |
dc.subject |
children with special educational needs
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.title |
Činnost asistenta pedagoga v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
The aktivity of the pedagogical assistant at nursery school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Žáková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis covers both theoretical knowledge and practical research. The work discusses the activity of the pedagogical assistant in education for children with special educational needs at common nursery schools. The theoretical part of the paper characterizes the profession of the pedagogical assistant, defines the concept of pedagogical assistance services, and explains the difference between a pedagogical assistant and a personal assistant. The thesis further defines basic terms and legislative rules dealing with education for children with special educational needs. Finally, the theoretical part of the paper concludes with education for physically handicapped children in pre-school education. The practical part of the thesis describes a qualitative research, and analyses the activity of the pedagogical assistant, as viewed by pre-school pedagogues operating at common nursery schools. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41318
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account