Postoje učitelů mateřských škol k dětem národnostních menšin

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje učitelů mateřských škol k dětem národnostních menšin

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Fojtů, Monika
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:20Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:20Z
dc.date.issued 2016-01-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36927
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko výzkumný charakter. Zaměřuje se na zjištění postojů učitelů mateřských škol k dětem národnostních menšin. V teoretické části se zabýváme postoji, jejich utvářením a změnou. Dále nahlížíme na problematiku vybraných národnostních menšin i na předškolního pedagoga a jeho roli ve třídě, v níž je přítomno dítě z menšinové skupiny. Empirická část předkládá výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit, jaké postoje zaujímají učitelé mateřských škol k dětem národnostních menšin. Výzkumné šetření založené na kvantitativním přístupu je realizováno metodou dotazníku. V závěru shrneme výsledky výzkumu, jež naznačují, že učitelky mateřských škol, jsou ve většině případů nakloněny přítomnosti menšinového dítěte ve třídě a považují jej za přínos pro další pedagogickou práci. Na závěr taktéž uvádíme doporučení pro praxi.
dc.format 63 s. (86 727 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Postoje cs
dc.subject předsudky a stereotypy cs
dc.subject národnostní menšiny cs
dc.subject Attitudes en
dc.subject prejudices and stereotypes en
dc.subject ethnic minorities en
dc.title Postoje učitelů mateřských škol k dětem národnostních menšin
dc.title.alternative Attitudes of Nursery School Teachers to the children of National Minorities
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2016-06-07
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical research character. It focuses on attitudes of ethnic minorities. In theoretical part we deal with attitudes, their formation and change. Furthermore we look at issue of selected national minorities. We also look at preschool teachers, her or his role in classroom, in which a child from a minority group is present. Empirical part present the result of research. Whose main aim is to find out what attitudes of kindergarten teachers to the children of national minorities are. Research survey is based on quantitative approach. It was conducted by questionnaire. In the end we summarize the result of research which suggest that kindergarten teachers, in most cases, are in favour of minority child presence in the class and they consider it as a benefit for their following teaching practice. In conclusion we also mention recommendations for practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41316
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject názory a postoje cs
local.subject učitelky mateřských škol cs
local.subject národnostní menšiny cs
local.subject views and attitudes en
local.subject women kindergarten teachers en
local.subject national minorities en


Files in this item

Files Size Format View Description
fojtů_2016_dp.pdf 1.365Mb PDF View/Open None
fojtů_2016_op.docx 19.73Kb Unknown View/Open None
fojtů_2016_vp.docx 18.95Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account