dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Fojtů, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:20Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:20Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36927
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko výzkumný charakter. Zaměřuje se na zjištění postojů učitelů mateřských škol k dětem národnostních menšin. V teoretické části se zabýváme postoji, jejich utvářením a změnou. Dále nahlížíme na problematiku vybraných národnostních menšin i na předškolního pedagoga a jeho roli ve třídě, v níž je přítomno dítě z menšinové skupiny. Empirická část předkládá výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit, jaké postoje zaujímají učitelé mateřských škol k dětem národnostních menšin. Výzkumné šetření založené na kvantitativním přístupu je realizováno metodou dotazníku. V závěru shrneme výsledky výzkumu, jež naznačují, že učitelky mateřských škol, jsou ve většině případů nakloněny přítomnosti menšinového dítěte ve třídě a považují jej za přínos pro další pedagogickou práci. Na závěr taktéž uvádíme doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
63 s. (86 727 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Postoje
|
cs |
dc.subject |
předsudky a stereotypy
|
cs |
dc.subject |
národnostní menšiny
|
cs |
dc.subject |
Attitudes
|
en |
dc.subject |
prejudices and stereotypes
|
en |
dc.subject |
ethnic minorities
|
en |
dc.title |
Postoje učitelů mateřských škol k dětem národnostních menšin |
|
dc.title.alternative |
Attitudes of Nursery School Teachers to the children of National Minorities |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical research character. It focuses on attitudes of ethnic minorities. In theoretical part we deal with attitudes, their formation and change. Furthermore we look at issue of selected national minorities. We also look at preschool teachers, her or his role in classroom, in which a child from a minority group is present. Empirical part present the result of research. Whose main aim is to find out what attitudes of kindergarten teachers to the children of national minorities are. Research survey is based on quantitative approach. It was conducted by questionnaire. In the end we summarize the result of research which suggest that kindergarten teachers, in most cases, are in favour of minority child presence in the class and they consider it as a benefit for their following teaching practice. In conclusion we also mention recommendations for practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41316
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
národnostní menšiny
|
cs |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
national minorities
|
en |