Využití experimentů při práci v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Koflerová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36918
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má aplikační charakter a zabývá se možnostmi zařazování přírodovědných experimentů do podmínek mateřské školy. V centru pozornosti teoretické části je objasnění přírodovědné gramotnosti, která je jistým výsledkem přírodovědného vzdělávání. V teoretické části práce jsou vymezena východiska z oblasti přírodovědné gramotnosti a badatelského vyučování. V praktické části je zpracován výukový program, který tvoří přírodovědné experimenty pro děti předškolního věku. Tento program byl evaluován ve vybrané mateřské škole a z výsledné evaluace byla zpracována doporučení pro praxi v mateřské škole. |
|
dc.format |
81 s. (95 268 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědná gramotnost
|
cs |
dc.subject |
badatelské vyučování
|
cs |
dc.subject |
experiment
|
cs |
dc.subject |
dětské poznávání přírody
|
cs |
dc.subject |
scientific literacy
|
en |
dc.subject |
research teaching
|
en |
dc.subject |
experiment
|
en |
dc.subject |
children's understanding of nature
|
en |
dc.title |
Využití experimentů při práci v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Utilization Experiments at Work in a Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis is of applications character and it deals with the possibilities of introducing the scientific experiments into kindergartens. The main subject of the theoretical section is the clarification of the scientific literacy as the result of the scientific teaching. The results of the scientific literacy and the research teaching are also defined in the theoretical part. The tutorial plan is designed in the practical section of this thesis and it consists of scientific experiments for pre-school children. The designed plan was verified in the selected kindergarten and recommendations for use of the plan in kindergartens have been based on the results of the final verification. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41306
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
školní pokusy
|
cs |
local.subject |
přírodověda
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
school experiments
|
en |
local.subject |
natural history
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account