Mapování výskytu separační úzkosti dítěte při nástupu do mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Šmatelková, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.issued |
2016-01-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36912
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřená na zjišťování výskytu separační úzkosti dítěte při nástupu do mateřské školy. Práce má teoreticko - empirický charakter. Teoretická část analyzuje pojmy úzkost a strach, zaměřuje se na jejich vznik, vývoj a projevy a popisuje vliv rodičů na tyto jevy. Práce analyzuje pojem separační úzkost, zaměřuje se na její projevy a na pozitivní i negativní působení rodičů. Empirická část popisuje kvantitativní výzkum uskutečňovaný formou dvou dotazníků, realizovaných s rodiči dětí předškolního věku a učitelkami mateřských škol. Z odpovědí obou skupin respondentů vyšlo najevo, že separační úzkost je jev, který se u dětí předškolního věku stále vyskytuje. |
|
dc.format |
80 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
strach
|
cs |
dc.subject |
úzkost
|
cs |
dc.subject |
separační úzkost
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
fear
|
en |
dc.subject |
anxiety
|
en |
dc.subject |
separation anxiety
|
en |
dc.subject |
preschool age children
|
en |
dc.title |
Mapování výskytu separační úzkosti dítěte při nástupu do mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
The occurrence of separation anxiety during a child´s entrance to nursery school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zelina, Miron |
|
dc.date.accepted |
2016-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor´s thesis is focused on mapping the occurence of separation anxiety during a child´s entrance to a nursery school. The bachelor´s thesis is theoretical and empiric charakter. The theoretical part analyzes concepts of anxiety and fear. This part is focused on inception, development and manifestations of anxiety and fear and describes influence of parents. The work analyzes concept od separation anxiety and manifestations of this phenomena and describes positive and negative influence of parents. The practical part describes quantitative research. This research was realized with two questionnaires intended for kindergarten teachers and parents of preschool children. We found, that separation anxiety still appears in preschool children. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41295
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account