Mapování výskytu separační úzkosti dítěte při nástupu do mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Mapování výskytu separační úzkosti dítěte při nástupu do mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Šmatelková, Nikola
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:19Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:19Z
dc.date.issued 2016-01-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36912
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřená na zjišťování výskytu separační úzkosti dítěte při nástupu do mateřské školy. Práce má teoreticko - empirický charakter. Teoretická část analyzuje pojmy úzkost a strach, zaměřuje se na jejich vznik, vývoj a projevy a popisuje vliv rodičů na tyto jevy. Práce analyzuje pojem separační úzkost, zaměřuje se na její projevy a na pozitivní i negativní působení rodičů. Empirická část popisuje kvantitativní výzkum uskutečňovaný formou dvou dotazníků, realizovaných s rodiči dětí předškolního věku a učitelkami mateřských škol. Z odpovědí obou skupin respondentů vyšlo najevo, že separační úzkost je jev, který se u dětí předškolního věku stále vyskytuje.
dc.format 80
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject strach cs
dc.subject úzkost cs
dc.subject separační úzkost cs
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject fear en
dc.subject anxiety en
dc.subject separation anxiety en
dc.subject preschool age children en
dc.title Mapování výskytu separační úzkosti dítěte při nástupu do mateřské školy
dc.title.alternative The occurrence of separation anxiety during a child´s entrance to nursery school
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Zelina, Miron
dc.date.accepted 2016-06-13
dc.description.abstract-translated The bachelor´s thesis is focused on mapping the occurence of separation anxiety during a child´s entrance to a nursery school. The bachelor´s thesis is theoretical and empiric charakter. The theoretical part analyzes concepts of anxiety and fear. This part is focused on inception, development and manifestations of anxiety and fear and describes influence of parents. The work analyzes concept od separation anxiety and manifestations of this phenomena and describes positive and negative influence of parents. The practical part describes quantitative research. This research was realized with two questionnaires intended for kindergarten teachers and parents of preschool children. We found, that separation anxiety still appears in preschool children.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41295
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
šmatelková_2016_dp.pdf 2.801Mb PDF View/Open None
šmatelková_2016_op.docx 17.87Kb Unknown View/Open None
šmatelková_2016_vp.docx 19.30Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account