Využití rituálů v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Liška, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:18Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:18Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36906
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko- empirický charakter. Cílem práce je popsat, jestli jsou rituály živým fenoménem a jakým způsobem jsou využívány v edukační praxi současné mateřské školy. V teoretické části jsou shrnuty obecné aspekty rituálů a popsány specifika jejich uplatňování v mateřské škole. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Data byla sesbírána prostřednictvím polostrukturovaného interview a participačním pozorováním. Z analýzy se vynořily tři hlavní kategorie. První kategorií jsou funkce rituálu v mateřské škole, následující kategorií jsou děti jako aktéři rituálu a poslední kategorií je učitelka jako manažer rituálu. Tyto kategorie se vzájemně ovlivňují a udávají konkrétní využití rituálu v mateřské škole. |
|
dc.format |
51 s. (92 356 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rituál
|
cs |
dc.subject |
ritualizace
|
cs |
dc.subject |
rituál v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
ritual
|
en |
dc.subject |
ritualized behavior
|
en |
dc.subject |
ritual in nursery school
|
en |
dc.title |
Využití rituálů v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
The utilization of rituals in nursery school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2016-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis has an empirical character. Its aim is to describe whereas the rituals are still a lively phenomenon and by which means are they utilized in the educational reality of current nursery school. In theoretical part, general aspects of a rituals are summarized and specifics of their utilization described in the framework of nursery school. In empirical part, there are presented the results of qualitative research, whose data were collected by semi-structured interview and participatory observation. Three categories emerged from analysis of the data. First category are functions of the ritual in nursery school, next catego-ry are children as participants in ritual and the last category is teacher as a manager of ritual. These categories interact with each other and set the utilization of ritual in nursery school. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41289
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
rituály
|
cs |
local.subject |
psychika
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
rites
|
en |
local.subject |
psychic
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account