Priority mateřské školy z hlediska utváření pedagogického sboru
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Kroupová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:18Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:18Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36905
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zabývá objasněním pedagogické evaluace, autoevaluace, současnými požadavky na kvalitu preprimár-ního vzdělávání a autoevaluačním nástrojem Dobrá škola metoda pro stanovení priorit školy. Praktická část práce se opírá právě o aplikaci zmiňovaného nástroje, kdy pedagogičtí pracovníci z vybraných škol třídili kartičky s výroky neboli Q-typy spadající do jednotlivých oblastí školy, dle jejich subjektivní důležitosti, aby tak vyjádřili co pro ně je a není prioritní. Získaná data byla následně zpracována pomocí metody Q-metodologie a interpretována v návazné diskusi. Cílem výzkumu je přinést ucelený náhled na vnímání priorit školy obecně. |
|
dc.format |
53 s. (71 352 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Pedagogická evaluace
|
cs |
dc.subject |
Autoevaluace
|
cs |
dc.subject |
Preprimární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Q-typy
|
cs |
dc.subject |
Q-metodologie
|
cs |
dc.subject |
Priority
|
cs |
dc.subject |
educational evaluation
|
en |
dc.subject |
self-evaluation
|
en |
dc.subject |
pre-primary education
|
en |
dc.subject |
Q-types
|
en |
dc.subject |
Q-methodology
|
en |
dc.subject |
Priorities
|
en |
dc.title |
Priority mateřské školy z hlediska utváření pedagogického sboru |
|
dc.title.alternative |
Priorities of Nursery School from the Perspecive of the teaching Staff |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis has theoretical and empirical nature. The theoretical part identifies educational evaluation and self-evaluation according to current quality requirements of pre-primary educational system. It also clarifies the auto-evaluation method applied to determine scho-ol's priorities - Dobrá Škola. The practical part of this thesis is based on the application of the aforementioned method Dobrá Škola. Teachers from pre-selected schools separated Q-type statement cards into various school section groups according to their subjective priori-ties. The aim of this research is to examine personal preferences in order to find out diffe-rent school section group evaluation. The obtained data were processed using the Q-methodology and interpreted in a follow-up discussion. The research aims to provide a comprehensive insight into the perception of school priorities in general. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41288
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
didaktika
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
teaching
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account