dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Bobčíková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36897
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Zaobírá se problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol. Teoretická část sumarizuje problematiku integrace a inkluze v České republice a také jak je tato problematika chápána v zahraničních zemích. V teoretické části práce také patří objasnění pojmu speciální vzdělávací potřeby. Součástí textu je také, vzdělávání těchto dětí a jak je toto vzdělávání ukotveno v kurikulárních dokumentech. Praktická část předkládá výsledky kvantitativního výzkumu realizovaného pomocí dotazníkového šetření. V této části jsou vyhodnoceny názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a rozděleny dle rodičů a učitelů. Z výsledků výzkumu plyne, že mezi rodiči i učiteli najdeme jak zastánce integrace, tak také rodiče i učitelé, kteří s integrací nesouhlasí. Převahu v našem výzkumu tvoří rodiče i učitelé, kteří jsou pro integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol. |
|
dc.format |
54 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
děti se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
children with special education needs
|
en |
dc.title |
Názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
The views of parents and teachers to integrate children with special educational needs into ordinary kindergartens |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Žáková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical-empiric characteristics. It concerns issues connected with integration of children with special education needs to mainstream schools. The theoretical part summarizes problems of integration and inclusion in the Czech Republic and also how these issues have been perceived in other countries. Theoretical part of this thesis also includes clarifying the term special education needs. Part of the text is about education of these children and how this education is embedded in education curriculum. The practical part submits quantitative research results realized through questionnaire surveys. In this part, opinions of parents and teachers on integration of children with special needs are evaluated and divided by parents and teachers. The results show that between both parents and teachers we are able to find protagonists of integration but also parents and teachers who are against it. In our research there are more people who would welcome the integration of children with special education needs into mainstream nurseries. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41271
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
integrovaná výchova a vzdělávání
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
integrated education
|
en |