Vývoj profesní identity učitelů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukášová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Hába, Dalibor
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36888
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá významem profesní identity učitele, vývojem profesní identity a souvislostmi mezi profesní identitou učitele a profesní sebereflexí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti profesní identity učitele a učitelské sebere-flexe. Praktická část práce obsahuje výsledky kvalitativního výzkumu profesní identity učitele a doporučení pro praxi středních škol. |
|
dc.format |
60 s. (90 857 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profesní identita učitele
|
cs |
dc.subject |
koncept narativní identity
|
cs |
dc.subject |
reflexe
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
professional teacher's identity
|
en |
dc.subject |
concept of narrative identity
|
en |
dc.subject |
reflection
|
en |
dc.subject |
self- reflection
|
en |
dc.title |
Vývoj profesní identity učitelů |
|
dc.title.alternative |
The development of professional identity of teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the importance of the professional teacher's identity, the development of the professional identity and the links between the professional teacher's identity and the professional self-reflection. The basic terms from the area of the teacher's professional identity and the self- reflection are explained in the theoretical part. Practical part contains results of the the qualitative research of the the teacher's professional identity and recommendations for the practise of secondary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41256
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
identita
|
cs |
local.subject |
teacher career
|
en |
local.subject |
identity
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account