[NEOBHÁJENO] Integrace studentů se specifickými poruchami učení na střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Fojtů, Zdenka
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.issued |
2015-12-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36886
|
|
dc.description.abstract |
Cílem předkládané bakalářské práce je zpracovat postoje učitelů na střední škole k integraci studentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části bakalářské práce jsou zpracované informace týkající se oblasti specifických poruch učení a problematiky integrace do žákovského kolektivu. Praktická část mapuje aktuální postoje učitelů středních škol k problematice integrace žáků. Na základě analýzy je zhodnocen aktuální stav postojů učitelů a následně navržena řešení, která by z jejich hlediska zlepšila možnost integrování jejich žáků do třídního kolektivu na střední škole. |
|
dc.format |
38 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Integrace
|
cs |
dc.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
žákovský kolektiv
|
cs |
dc.subject |
Integration
|
en |
dc.subject |
specific learning disabilities
|
en |
dc.subject |
junior team
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Integrace studentů se specifickými poruchami učení na střední škole |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] The integration of students with specific learning disabilities at secondary school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Žáková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2016-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to prepare attitudes secondary school teachers to integrate students with learning disabilities. The theoretical part is processed information concerning the area of specific learning difficulties and problems of integration into the junior team. The author in the practical section maps the current attitudes of secondary school teachers on the issue of integration of pupils. Based on the analysis evaluates the current state of the attitudes of teachers and then design solutions that would improve the terms of their possibility to inte-grate their children into class groups of high school. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41254
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
integrovaná výchova a vzdělávání
|
cs |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
integrated education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account