Didaktické testy v práci učitele ekonomiky na střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chráska, Miroslav
|
|
dc.contributor.author |
Derková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:17Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36885
|
|
dc.description.abstract |
Didaktické testy jsou vhodným prostředkem k poskytnutí zpětné vazby ve vyučovací čin-nosti učitelů i učební činnosti žáků. Cílem bakalářské práce je konstrukce didaktického testu z oblasti ekonomie a následné ověření testu na vybraném vzorku žáků s cílem jeho optimalizace. Teoretická část práce se věnuje konstrukci didaktického testu a pedagogické diagnostice. V praktické části je popsána tvorba didaktického testu, jeho příprava, složení i zadání s cílem splnění daných parametrů. Dále je pak test optimalizován a jsou navrhnuty doporučení pro praxi včetně klasifikace. Navržený test je připraven k použití ve druhém ročníku učebních oborů. |
|
dc.format |
69 s. (88 429 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
didaktický test
|
cs |
dc.subject |
hodnocení vědomostí
|
cs |
dc.subject |
testování v ekonomice
|
cs |
dc.subject |
achievment test
|
en |
dc.subject |
assessment skills
|
en |
dc.subject |
testing in economics
|
en |
dc.title |
Didaktické testy v práci učitele ekonomiky na střední škole |
|
dc.title.alternative |
Achievement Tests in the Work of a Specialised Subject Economics in High School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kočvarová, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2016-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
Achievment tests are an important tool for offer valuable feedback about the level of success of the teacher's teaching and the pupils' learning activities. The goal of this bachelor's thesis is to construct and verify an achievement test for high school economics science. The theoretical part is devoted to the construction of educational achievement test and diagnostics. The practical part describes the creation of didactic test, its preparation, composition and assignment with goals of set the parametrs. Then it is optimized test and are designed recommendations for practice , including classification. The proposed test is ready for use in the second year of secondary school . |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41253
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-25 |
|
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
didaktické testy
|
cs |
local.subject |
ekonomické předměty
|
cs |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
educational tests and measurements
|
en |
local.subject |
economic subjects
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account