Využití didaktických prostředků ve výuce chemie na střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ondrášová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Bachanová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:16Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:16Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36884
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou didaktických prostředků ve výuce chemie na střední škole. Chemie patří k málo oblíbených předmětům. K větší oblíbenosti může dost přispět vhodně zvolený didaktický prostředek obzvláště využití moderní techniky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bakalářské práce se zabývá zařazením chemie do oboru přírodovědných předmětů, prezentací poznatků a názorů na význam používaných didaktických prostředků. V praktické části je popsán výzkum, který se aplikoval na středoškolské učitele chemie ve Zlínském kraji. Byl sestaven dotazník a provedlo se zjištění využívaných didaktických pro-středků ve výuce chemie. Následně bylo vypracováno doporučení pro pedagogickou praxi. |
|
dc.format |
62 s. (66 935 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
chemie
|
cs |
dc.subject |
didaktické prostředky
|
cs |
dc.subject |
chemická hra
|
cs |
dc.subject |
multimediální prostředky
|
cs |
dc.subject |
chemistry
|
en |
dc.subject |
didactic tools
|
en |
dc.subject |
chemical game
|
en |
dc.subject |
multimedia tools
|
en |
dc.title |
Využití didaktických prostředků ve výuce chemie na střední škole |
|
dc.title.alternative |
Didactic tools in the teaching of chemistry at high school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kočvarová, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2016-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis deals with problematics of didactic tools used in the teaching of che-mistry at high school. Chemistry is considered as one of the least favourite subjects. To increase popularity of this subject can help appropriately chosen didactic tool especially the use of modern techniques. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the classification of chemistry into the subjects of natural science, presentation of findings and opinions on the importance of used didactic tools. The practical part describes the research, which was applied on the chemistry teachers at the secondary school in the Zlin region. The questionnaire was made to find didactic tools used in the teaching chemistry. And subsequently there was compiled the list of recom-mendations for pedagogical practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41252
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
didaktické hry
|
cs |
local.subject |
odborné předměty
|
cs |
local.subject |
didaktické pomůcky
|
cs |
local.subject |
multimediální pomůcky
|
cs |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
educational games
|
en |
local.subject |
specialized school subjects
|
en |
local.subject |
teaching aids
|
en |
local.subject |
multimedia tool
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account