Prevence kyberšikany na 2.stupni základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Tellerová, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:29:59Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:29:59Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36813
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku prevence kyberšikany na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol a podkapitol. První kapitola se zabývá rizikovým chováním a porovnáním šikany s kyberšikanou. Druhá kapitola je věnována kyberšikaně, s jejími projevy, příčinami a následky. Poslední kapitola se zabývá prevencí ve škole a preventivními programy. Empirická část je zaměřena na žáky druhého stupně základní školy a na jejich informovanost o kyberšikaně. |
|
dc.format |
str. 52 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rizikové chování
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
prevence kyberšikany
|
cs |
dc.subject |
risks behaviour
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
cyberbullying prevention
|
en |
dc.title |
Prevence kyberšikany na 2.stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
The preventions from cyberbullying on upper primary school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2015-09-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor essay is aimed on issue of cyberbullying prevention in secondary school. Essay has theoretical part and empirical part. The theoretical part is divided into three chapters and subcategories. First chapter is dealing with dangerous behavior and comparing bullying versus cyber-bullying. Second chapter is dedicated to cyber-bullying, its discourse, causes and consequences. Last chapter is focused on prevention in schools and preventions programmes. Empirical part is aimed on pupils of secondary school and their knowledge of cyber-bullying. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41198
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2015-08-21 |
|
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
bullying prevention
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account