Možnosti využití speciálně upraveného prostředí při práci s dětmi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Možnosti využití speciálně upraveného prostředí při práci s dětmi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Andrysová, Pavla
dc.contributor.author Šichnárková, Silvie
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:29:58Z
dc.date.available 2016-11-20T23:29:58Z
dc.date.issued 2015-01-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36802
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o možnostech využití speciálně upraveného prostředí při práci s dětmi. V teoretické části je vymezeno multisenzorické prostředí a metoda Snoezelen, její historie, metody a organizační formy i základní prvky Snoezelen prostředí. Dále se práce věnuje definování pojmů jako je mentální postižení a autismus či sociální znevýhodnění. V neposlední řadě se zaměřuje také na poradenství, možnosti edukace a význam Snoezelenu u dětí s daným typem postižení či znevýhodněním. Praktická část zkoumá, jaké postoje zaujímají pracovníci a pedagogové k využívání metody Snoezelen při práci s dětmi a žáky intaktními a se zdravotním postižením.
dc.format 107 s. (195 299 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject význam prostředí cs
dc.subject Snoezelen cs
dc.subject multisenzorické prostředí cs
dc.subject stimulace cs
dc.subject postižení cs
dc.subject sociální znevýhodnění cs
dc.subject significance of environment en
dc.subject Snoezelen en
dc.subject multisensory environment en
dc.subject stimulation en
dc.subject disability en
dc.subject social disadvantage en
dc.title Možnosti využití speciálně upraveného prostředí při práci s dětmi
dc.title.alternative The Possibilities of Specially Modified Environment Application in Working with Children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2015-09-07
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the possible uses of specially adjusted environment while working with children. The theoretical part includes the definition of multisensory environment and the Snoezelen method, its history, methodology and organisation forms as well as the basic elements of the Snoezelen environment. Then it addresses the definition of concepts such as mental disability, autism or social disadvantage and last but not least it also focuses on consultancy, possibilities of education and the significance of Snoezelen for children with a given type of disability or disadvantage. The practical part examines what attitudes do the workers and pedagogues assume towards the use of the Snoezelen method while working with children and pupils who are intact or disabled.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 38231
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2015-04-17
local.subject autistické děti cs
local.subject mentálně postižené děti cs
local.subject klima školy cs
local.subject children with autism en
local.subject children with mental disabilities en
local.subject school environment en


Files in this item

Files Size Format View Description
šichnárková_2015_dp.pdf 2.151Mb PDF View/Open None
šichnárková_2015_op.docx 17.52Kb Unknown View/Open None
šichnárková_2015_vp.docx 15.85Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account