Diagnostika školního klimatu na vybrané střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Kovářová, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:29:55Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:29:55Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36782
|
|
dc.description.abstract |
V bakalářské práci se zabýváme diagnostikou klimatu školy. Zajímá nás, jak se žáci vybrané střední školy ve škole cítí, jak hodnotí interpersonální vztahy mezi spolužáky, kvality učitelů a zda školu žáci rádi navštěvují. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsme shrnuli dosavadní základní poznatky k tématu, které jsme využili v části praktické. Praktická část diagnostikuje klima vybrané střední školy. Ke sběru dat jsme využili kvantitativní metodu, dotazníkové šetření. Násled-ně jsme provedli analýzu dat prostřednictvím popisné a vztahové statistiky. Výsledky práce jsme dále předali na vedení vybrané střední školy, aby mohly být využity v rámci autoeva-luace a jako podklad pro případné inovace. |
|
dc.format |
66 s. (89 109 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klima
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
evaluace
|
cs |
dc.subject |
klimatický typ
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
Climate
|
en |
dc.subject |
school chmate
|
en |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
climate type
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.subject |
questionnaire sur-vey
|
en |
dc.title |
Diagnostika školního klimatu na vybrané střední škole |
|
dc.title.alternative |
Diagnostics of School Climate at Chosen Secondary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2015-09-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
We diagnose school climate at chosen secondary school in this bachelor thesis. We are interested in how feel students in this school, how evaluate students intepersonal relation-ship between classmate, teaching qualities. We are interested in if are students glade to going to school. The thesis is divided into two sections, a theoretical and a practical one. In the theoretical section we sum up elemental knowledges about school climate, which we use in the practical section. The practical section diagnoses climate at choosen secondary school. We applied quantitative method (questionnaire surfy) for collection data. We ana-lysed data through descriptive and relations statistics. We presented results of this thesis to management of school for their possible autoevaluation or potential inovations. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34708
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-21 |
|
local.subject |
klima školy
|
cs |
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
school environment
|
en |
local.subject |
secondary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account